Jazz/World

Közös énekeink

2014.09.05. 16:18
Ajánlom
Szeptember 14-én az Óbudai Társaskör is csatlakozik a Magyar Dal Napja programsorozathoz.

A program bevezetéseként a Keleti-Kárpátok túlsó oldalán, Moldvában élő magyarság között gyűjtött dallamokat hallhatunk Guessous Majda Mária és Kobzos Kiss Tamás előadásában, koboz kísérettel.

Béres József Szép magyar ének című,  több mint 400 éneket tartalmazó daloskönyve azért született, hogy elvigye a családokba, baráti társaságokba, közösségekbe az együtt éneklés csodálatos örömét. A Magyar Dal Napja alkalmából erre teremt lehetőséget ismételten az Óbudai Társaskör. A kiváló énekesek és a közönség közreműködésével „megszólal" maga a könyv.

Guessous Majda Mária - vagy ahogy mindenki hívja, Mesi - a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Népzene Tanszékén szerzett népi ének- zenetanári diplomát, és jelenleg is népi éneket tanít a tanszéken, emellett aktív művésze a multikulturális MUS-E programnak, amely hátrányos helyzetű gyermekeknek nyújt művészetterápiás foglalkozásokat.

Kobzos Kiss Tamás Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas énekes, hangszeres zenész, zenetanár, az Óbudai Népzenei Iskola igazgatója. 1975 és 1985 között L. Kecskés András régi zenei együttesének, 1981-től a bécsi Clemencic Consortnak a tagja, akikkel Bécsben és Európa számos országában több száz koncertet adott. Néhány éve az Accentus Austria-val is dolgozik szólistaként, gyakran lép fel Erdal Şalikoğluval Magyarországon, Erdélyben és Törökországban is. Miquèu Montanaróval 1982-től dolgoznak együtt, elsősorban a trubadúr- és a népzene területén. Az 1984-ben alapított Budapesti Énekes Iskola (Schola Cantorum Budapestiensis) nagy hagyományú külföldi elődeihez hasonló módszerekkel olyan gyerekénekeseket képez, akik szólistai feladatok ellátására is képesek, kamarazenei együttesekben, kórusokban énekelnek. Saját tanterv alapján tanulják az ének-zene tárgyat, meghatározott számú egyházzenei szolgálatot teljesítenek, valamint lemezfelvételeket készítenek és hangversenyeket adnak itthon és külföldön egyaránt.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.