A felvételek 2021 januárjában az egykori Hungaroton stúdió legendás Rottenbiller utcai nagy feljátszójában készültek. Az lemezen a Fonogram-díjas Rieger Attila játszik gitáron, Rozsnyói Péter zongorázik, Oláh Zoltán nagybőgőzik, Csízi László dobol, valamit az ifjú tehetség, Horváth Albert játszik Fender Rhodes-on.
A Fender Rhodes a ’70-es évek analóg elektromos zongorája, a gitáréhoz hasonló hangszedőkkel szólal meg a puha, cselesztára emlékeztető varázslatos, csilingelő hangján. Hazai színpadjaink gyakran nélkülözik az akusztikus zongorát vagy pianínót, Rieger Attila éppen ezért szeretett volna olyan megoldást találni, amely egyszerre adja vissza ezeknek a hangszereknek a hangzásvilágát, ugyanakkor mégsem kell a mai digitális hangszerek zongorahangjára támaszkodni – ezt a funkciót a Fender Rhodes – melyet a modern jazzben is gyakran használnak teljes értékű hangszerként – tökéletesen betölti. A lemezen a hangszer egy ’50-es évekbeli Böhm csöves erősítőn szólal meg.
„Ez egy gyönyörű lemez nagyszerű szerzeményekkel, Rieger Attila és együttese előadásában. Attila hihetetlen hangzásvilágot jelenít meg fantasztikus gitárjátékával, amely nagyon egyéni és érett zeneiséget tükröz.
Az együttes rendkívüli érzékenységgel, beleérzéssel és kellő nagyvonalúsággal hozza felszínre minden egyes szerzemény hangulatát. Nagyszerű zene!”
– mondta az albumról Peter Bernstein, amerikai jazz-gitáros.
A Rieger Rhodes quartet alapítói és az album anyagának szerzői, Rieger Attila és Rozsnyói Péter, a Liszt Akadémia Jazz tanszékén ismerkedtek meg. A diploma után útjaik különváltak, de csaknem 15 év után újra keresztezték egymást.
A Fender Rhodes alkalmazásán túl a lemez különlegessége, hogy minden egyes borító Nemes Péter szobrászművész-grafikus kézzel készített munkája, amely környezettudatosan, a lehető legkevesebb műanyag felhasználásával készült.
A lemez az alábbi oldalon megrendelhető meg.
Fejléckép: Rieger Attila (fotó: Birtalan Zsolt)