Jazz/World

Lady Gaga az új jazzdíva?

2014.07.30. 11:10
Ajánlom
Ősszel kerül a lemezboltok polcaira Lady Gaga és Tony Bennett közös jazzalbuma, amelynek kulisszatitkaként az amerikai énekesnő elárulta, hogy ebben a műfajban könnyebben mozog, mint a popzenében.

Gaga és a jazzlegenda két éven át dolgozott a Cheek to Cheek című korongon. "Vicces, de a jazz világában picivel kényelmesebben mozgok, mint a pop, vagy az r'n'b zenében" - mondta a 28 éves énekesnő. "Tizenhárom éves korom óta énekelek jazzt, olyan volt ez nekem mint az én kis titkom, amire Tony rájött" - tette hozzá Gaga, aki duett partnerével az oldalán mesélt hétfőn az ősszel megjelenő korongról.

A páros a 87 esztendős Bennett 2011-ben megjelent és Grammy-díjjal jutalmazott Duets II című albumának The Lady Is a Tramp című felvételén dolgozott együtt először. Az előadó szerint a rajongók el fognak ámulni Gaga énekesi teljesítményétől. "Azt fogják mondani, fogalmuk sem volt róla, hogy így tud énekelni" - mondta Bennett.

A Cheek to Cheek című lemez Gaga első új anyaga a tavaly piacra dobott Artpop című stúdióalbum óta. Bennett 2012-ben jelentette meg a latin-amerikai előadóművészek közreműködésével készült Viva Duets című lemezét. A páros a közelmúltban lépett színpadra a Montreali Nemzetközi Jazzfesztiválon, és a múlt hónapban a Bennett által alapított queensi Frank Sinatra School of Arts diákjait is meglepte.

Gaga, aki jelenleg Artrave: The Artpop Ball elnevezésű turnéjával járja a világot, elmondta, hogy "sosem volt még ilyen boldog". "Hatvan év van közöttünk, de amikor együtt énekelünk, eltűnik a távolság" - jegyezte meg az énekesnő.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus

Plácido Domingo fia végigfényképezte a Virtuózok koncertjét – íme a fotók!

„Istenem! Annyi érzelem van bennem a Virtuózokkal kapcsolatban!” – mondta a koncert után José Plácido Domingo, a világhírű tenor fia.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.