A Szalont Kathy-Horváth Lajos nyitja meg, a világhírű hegedűművész, zeneszerző, a magyar kultúra egyik legaktívabb kulturális nagykövete, akit az előző év végén a salzburgi székhelyű Európai Tudományos és Művészeti Akadémia tagjává választott; az elismerést márciusban veheti majd át Ausztriában.
A szalonbeszélgetésen Juhász Anna irodalmi menedzser, a New York Művész Páholy vezetőjének vendége Varga Mátyás pannonhalmi szerzetes, költő lesz, aki a Pannonhalmi Arcus Temporum Művészeti Fesztivált vezeti.
Megnyílikk Vancsó Zoltán fotográfus kiállítása is. A művész elsősorban fekete-fehér fotográfiái által vált ismertté, manapság azonban színes képeket is készít. Sajátosan „vancsói" látásmód jellemzi: formailag egyszerű megoldásokkal él, képei mégis kimeríthetetlen világot teremtenek. Müller Péter, író szerint„Vancsó Zoltán képeiről nem szabad sem írni, sem gondolni, sem asszociálni semmit. Ezek a képek meditációs objektumok." A kiállítás március 1-jéig tekinthető meg a Fonóban.
A nagyteremben egy szakrális mű, igazi jazztörténeti kuriózum hangzik el: Coltrane A Love Supreme című négytételes darabja Juhász Gábor - Lukács Miklós - Szalai Péter triójának előadásában, amely most a Fonó kiadásában lemezen is megjelent Making a Change címmel. A Coltrane mű mellett a korongon szerepel Juhász Gábor három szerzeménye és egy Debussy átdolgozás is. John Coltrane 1964-ben vette fel a művet, amely megjelenése óta több mint tízmillió példányban kelt el. A tételek szakrális utat járnak be, a kezdő tétel mantraszerű "A Love Supreme" ismételgetésétől, a záró Zsoltárig, amelynek szövegét is maga John Coltrane írta. A trió többször játszotta már a művet, köztük egyszer - októberben - a Fonóban is.
Három apa közös gyermeke is bemutatkozik ezen az estén: Apáti Ádám, Pintér Zsolt és Lackfi János együttműködésével készült el végre egy magyar nyelvű bluegrass, gospel alapú műsor, melynek zenéjét Apáti és Pintér hozta létre és igényes szövegét Lackfi János fordította/alkotta/alakítgatta.