1996-ban Gőz László harsonaművész, tanár alapította a Budapest Music Centert azzal céllal, hogy segítse a magyar zenei művészek hálózatának erősödését. Huszonnégy évvel később az intézmény „a klasszikus zene és a jazz műfajok fővédnöke és művelője”, egyszerre koncertterem, könyvtár, oktatási intézmény, jazzklub, művészotthon, amely különös figyelmet fordít a nemzeti zenére. Az intézmény elválaszthatatlan létrehozójától, Gőz Lászlótól: „Nem ismerheted meg a BMC-t, ha nem ismered Lászlót. A BMC az ő szellemi gyereke” – fogalmazott a lapnak Wallner György, nemzetközi kapcsolatokért felelős munkatárs.
Az All About Jazz cikke sorra veszi a kezdeti éveket, illetve az azt megelőzőeket, amikor Gőz Dés Lászlóval együtt megalapította a Bouvard & Pécuchet lemezkiadót. Annak a bevételeiből született a BMC, kihasználva, hogy a vasfüggöny leomlása „vákuumot hagyott a magyar zenei életben.”
A BMC először információs adattár volt, majd Eötvös Péter Atlantis című művével elindult a lemezkiadó is. 2002-re kiépült a lemezek külföldi terjesztéséhez szükséges infrastruktúra is.

Gőz László elégedett - Bejárás a Budapest Music Center épületében 2013. január 13-án (Fotó/Forrás: Végh Dániel)
2006-ban Gőz kinézett egy lebontásra ítélt ingatlant a IX. kerületben, amely akkoriban végképp nem tartozott Budapest legbarátságosabb kerületei közé. A gazdasági válság hátráltatta ugyan az épület elkészültét, de a munkálatok 2011-ben folytatódtak. A Mátyás utcai zenei központot 2013-ban adták át, ez magában foglalta az Opus Jazz Clubot is. A koncertterme 300 fős közönség befogadására alkalmas, a jazzklubba 140-en férnek. Az emeleten könyvtár és stúdiók kapnak helyet, valamint művészszállások.
A BMC Records lemezkiadó fennállása óta mintegy 250 kiadványt dobott piacra: „köztük olyan jazz-nagyágyúkét, mint Chris Potter és Jack DeJohnette.” A lemezek borítói egységes vizuális képet mutatnak. Wallner György így fogalmazta meg a kiadó ars poeticáját: „A BMC Records számára az a legfontosabb, hogy a zene legyen hiteles. Olyan zene, ami valódi, és elhiszed, hogy a művész céljai tiszták.”
Az All About Jazz magazin a cikk végén néhány fontosabb BMC kiadványt ajánl, többek között
- Csaba Palotaï The Deserter (2016),
- Dresch Mihály Quartet & Chris Potter Zea (2016),
- Gadó Gábor, Laurent Blondiau Veil and Quintessence (2017),
- Szandai Mátyás, Mathias Lévy, Lukács Miklós Bartók Impressions (2018),
- Yves Robert, BrunoChevillon, Cyril Atef Captivate (2019)
- Kelemen Barnabás, Kocsis Zoltán Hommage à Fritz Kreisler (2017) lemezeit.
A teljes cikket angol nyelven itt lehet elolvasni.