Jazz/World

Paco de Lucia Budapesten

2005.08.30. 00:00
Ajánlom
Paco de Lucia ritkán utazik turnéra, flamenco műsorral pedig még sohasem járt Magyarországon, ezért kiemelkedő esemény lesz a gitárművész 2005. szeptember 19-ei, budapesti koncertje, amelyen legnagyobb slágerei mellett tavaly megjelent lemezének anyagát mutatja be.

Cositas Buenas címmel jelent meg az andalúziai flamenco-zene modern korszaka világhírű előadójának stúdiólemeze, amely 2004-ben Los Angelesben megkapta az év legjobb flamenco albumért járó Latin Grammy-díjat. Paco de Lucia, 1998-ban adott ki utoljára lemezt, így nagy várakozás előzte meg az album megjelenését. A Cositas Buenas (Blue Thumbs/Verve – Universal, B000193902) nyolc vadonatúj Lucia-szerzeményt tartalmaz: közülük három hagyományos bulerias-ritmusban hallható, amelyek felvételén Lucia mellett közreműködik a hazájában élő, legendának számító flamenco-gitáros, Tomatito. A lemezről Paco de Lucia énekhangját is megismerheti a közönség, ám igazi különlegessége az a szám, amelyen minden idők egyik legnagyobb flamenco-énekesének, az 1992-ben elhunyt Camarón de la Islának archív elvétele hallható – ehhez Lucia új hangszerelést és kíséretet készített, mintegy megidézve az egykori énekes-fenomén szellemét.

(2005. szeptember 19. 20:00 SYMA rendezvénycsarnok – Paco de Lucia (gitár) koncertje; km.: El Pirana (ütők), Nino Josele (gitár), Alain Perez (basszus), La Tana, Montse Cortes és Duquende (ének), Antonio Serrano (harmonika)

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Plácido Domingo fia végigfényképezte a Virtuózok koncertjét – íme a fotók!

„Istenem! Annyi érzelem van bennem a Virtuózokkal kapcsolatban!” – mondta a koncert után José Plácido Domingo, a világhírű tenor fia.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Átkelni az Urálon Berezovszkijjal

Egyszerre különleges, és első pillantásra kissé rendhagyó összeállítással készült Borisz Berezovszkij A Zongora című sorozatban rendezett idei koncertjére, melyet a Zeneakadémia Nagytermében adott november 9-én.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus

Ezt hallani kell: Rahmanyinov Chopint játszik

Az orosz zeneszerző, aki negyvenöt éves korában határozta el, hogy zongoraművész lesz, egy 1919-es felvételen Chopin Asz-dúr keringőjét játssza. Lélegzetelállító!

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.