Jazz/World

Perfekcionizmus és dallamközpontúság

2021.11.25. 12:15
Ajánlom
Bill Stewart perfekcionista, mégis lélekkel teli játékmódja több generációnyi jazz-dobost inspirált és inspirál mai napig, több tucat jazz lemez megszólalását emeli a legmagasabb fokra, miközben élőben – az aktuális zenekar stílusától függetlenül – minden pillanatban száz százalékos jelenlétével varázslatos élményt nyújt.

Az ízlésesség, stílusérzék és a zeneiség hatja át minden leütését, teljes értékű melodikus hangszerré emelve a dobfelszerelést. Nem véletlenül választotta őt rendszeresen partneréül John Scofield és Pat Metheny, sokszínűségét pedig bizonyítja, hogy Maceo Parker, Lonnie Smith, Michal Brecker és Nicholas Payton mellett is remekelt. Poliritmikus, dallamos, történetmesélős dobolása mellett a függetlenítés egyik legnagyobb mestere, így a kézzel megszólaltatott pergő, tamok és cintárnyérok mellett azonos fontosságú szerephez jut játékában a lábdob és a lábcintányér is.

50037124983_64c11165d2_o-121340.jpg

Bill Stewart (Fotó/Forrás: Budapest Jazz Club)

Szólói szintén egyediek, soundja és kiapadhatatlan kreativitása miatt akár néhány ütemből könnyedén felismerhetőek.

A jazz zene iránti elkötelezettségéről a több mint száz albumon hallható zenekari közreműködése mellett ezres léptékű, ritkaságokat rejtő bakelitlemez gyűjteménye is tanúskodik.

Saját bevallása szerint a zenei karrierje kezdetén ért sokszínű benyomásnak és a különböző stílusirányzatok felé való nyitottságának köszönheti, hogy teljesen egyedi, saját hangot volt képes már pályája elején megalkotni.

Zenekarvezetőként első lemezét 1990-ben jelentette meg Think Before You Think címmel, melyet legújabb, 2018-ban megjelent Band Menu című lemezéig további tíz album követett. Saját neve alatt futó zenekarának koncertjén korábbi, elsősorban a legutóbbi lemezén megjelent szerzeményei közül válogat, melyek lélegzetelállító megszólalását a korongon is közreműködő két világklasszis zenésztársa szavatolja a bőgős Larry Grenadier és szaxofonos Walter Smith személyében.

50037107603_d8f7b58f2a_o-121339.jpg

Bill Stewart (Fotó/Forrás: Budapest Jazz Club)

Bill Stewart – dob,
Walter Smith – szaxofon,
Larry Grenadier – bőgő

A Bill Strewart Trio december 11-én 20 órakor látható a Budapest Jazz Clubban. További információ az alábbi oldalon érhető el.

Támogatott tartalom.

Fejléckép: Bill Stewart (forrás: Budapest Jazz Club)

Budapest Jazz Club

Ha könnyed, mégis nívós zenei élményre vágyik, ha a jazz elkötelezett híve, vagy épp most barátkozik a műfajjal, látogasson el a főváros jazzéletének központjába, a Budapest Jazz Clubba! A különleges atmoszféra és kiváló hangminőség mellett, barátságos hangulatú jazzkávézóval és bisztró-fogásokat kínáló étteremmel is várják.

A klub-életben kuriózumnak számító világsztárok mellett, állandó fellépőik a hazai és nemzetközi jazz elismert művészei. A Budapest Jazz Club támogatja a fiatal tehetségeket, teret biztosít a hazai jazzélet szakmai eseményeinek, ám mindezek mellett létrejöttének elsődleges célja, hogy minden téren igényes közeget teremtsen a szórakozni vágyóknak.

Legolvasottabb

Klasszikus

Nagy oratóriumokat játszik a Zeneakadémián a Haydneum

Meghirdette 2024/25-ös évadát a Magyar Régizenei Központ, a jövőre különösen nagyszabású Zeneakadémia Bérlet mellett továbbra is lesz Őszi, illetve Egyházzenei Fesztivál, és a fortepianót a középpontba állító sorozatukat is folytatják.
Könyv

„A gyermeknevelésnél is fontosabb lesz a szülőnevelés” – Steigervald Krisztián a Lírástudók vendége

Közgazdászként fordult a figyelme a pszichológia felé, az utóbbi hónapokban pedig a bestsellerlistára is felkúszott Generációk harca a figyelemért című könyvével. Podcastunkban Steigervald Krisztiánnal beszélgetett Grisnik Petra.
Zenés színház

Történelmi pszichothriller operai köntösben – közeleg a Borisz Godunov bemutatója

A Kossuth-díjas Bretz Gábor címszereplésével viszi színre április 27-én a Magyar Állami Operaház Muszorgszkij Borisz Godunov című alkotását, amely az 1869-es ősváltozatban először hangzik el Magyarországon.
Vizuál

Fellini klasszikusait vetítik a Puskinban

Május 2. és 23. között az olasz filmművészet egyik legjelentősebb rendezőjének három alkotását vetítik a budapesti Puskin Moziban. A közönség újra nagyvásznon élheti át Az édes élet, a 8 és ½, valamint az Amarcord című filmeket.
Zenés színház

Meseoperát mutatnak be a Vigadóban

Engelbert Humperdinck Jancsi és Juliska című darabját láthatja a közönség a Szent István Filharmonikusok Pastorale című ifjúsági sorozatában, április 20-án és 21-én.

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Jazz/World interjú

„Nekem a zene gyógyszer minden bajra” – interjú Király Lindával

Anyák napján ad koncertet Király Linda a Várkert Bazárban, az est vendége pedig nem más, mint testvére, Király Viktor lesz, így a közönség lélekemelő duettekre is készülhet.
Jazz/World interjú

Mit jelent európainak lenni? – interjú Oláh Krisztián zongoraművésszel, a Ludus Europae zeneszerzőjével

Az idei JazzFest Budapest egyik legizgalmasabb programja a Ludus Europae című, huszonhét szereplős darab, amelynek ősbemutatója április 30-án pontban éjfélkor lesz a budapesti Merlin Színházban.
Jazz/World ajánló

Kihagyhatatlan programok az idei Budapest Ritmón

A 2016 óta futó Budapest Ritmo világzenei fesztivál Közép-Európa egyik legjelentősebb ilyen eseménye, amely egyszerre mutat be felfedezésre méltó, még kevésbé ismert vagy éppen feltörekvő tehetségeket, illetve hozza el Magyarországra a műfaj világsztárjait.
Jazz/World interjú

„A művészet olyan, mint a planktonok az óceánban” – beszélgetés Gyémánt Bálinttal

Egy padláson talált, poros gitár volt az első hangszere, ma már a Zeneakadémián oktatja a jazzgitárosokat. Triójának most jelent meg legújabb lemeze, de az alábbi beszélgetésben szó esik arról is: tudja-e Gyémánt Bálint, hogy hány banánnal gitározik jobban vagy gyengébben, mint a külföldi sztárok.
Jazz/World ajánló

Bartók és a legsátánibb jazzdallamok

Dübörög a jazz, a műfaj egyre szélesebb körben hódít, Bartók Béla pedig hűvös távolságtartással figyeli a merőben új zenei nyelv születését. Hogyan alakult a zeneszerző viszonya a jazzel az 1920-as évektől kezdve?