Jazz/World

Révész Richárd elhozza a latin érzést szombatra

2015.06.23. 16:13
Ajánlom
A Révész Richárd Latin Trió a Budapest Jazz Clubban pezsdíti meg a szombat estét június 27-én.

Révész Richárd hazánk egyik első számú latin jazz zongoristája, eddig is nagy sikert aratott latin stílusú Escucha Mi Ritmo, Menu 890 és Nuestro Ritmo című lemezeivel. Műsorukban igazi vérpezsdítő, virtuóz latin jazz dalok szerepelnek. A Budapest Jazz Clubban Fónay Tiborral és Czibere Józseffel lépnek színpadra.


1971-ben született Budapesten, 5 éves korában kezdett zongorázni. Édesanyja azt szerette volna, hogy klarinétozzon, de egészségügyi problémák miatt nem javasolták neki. Ezután jött az orgonaművészet mint cél, tehát Váradi Klárinál kezdett zongorázni, először kartonpapírra rajzolt klaviatúrán. Tíz évig tanult klasszikus zongorát. Már unta a kötött dolgokat és nagyapja rátalált a Sellei János által vezetett zeneiskolára és beíratta. Ott kezdett a könnyűzenével foglalkozni 1986-ban.

14 éves korától kezdett vendéglátózni esküvőkön, rendezvényeken. Ebben az időszakban elhunyt egy idősebb zenész, és a zeneiskolában utána maradt egy rakás kotta, amit felvásárolt, hisz abban az időben majdnem lehetetlen volt kottához jutni. Megtanulta az összeset a nappalijukban édesanyja és nagyanyja tanácsait követve. Évek során egyre nőtt a repertoár és 18 éves korára már 12-14 órát tudott játszani ismétlés nélkül. Már ekkor beleszeret a latin zenébe, egy taksonyi diszkóban, ahol a DJ megmutatta neki ezt a fajta zenét.

Jött a midikorszak a középiskolában (ahol egyébként nem volt jó tanuló). Már akkor a Zeneakadémia jazz tanszakára akart járni. Elment dolgozni, járt klasszikus zenét tanulni és haknizott.

1988. február 28-án délután 5 órakor kapta első hangszerét, egy Yamaha zongorát, amit hat évig használt. MIDI-ben csinált zenei alapokat. A kilencvenes években két évig hajózott, tapasztalatot gyűjtött. A hajón a személyzet latin volt, ami tovább erősítette a latin zene iránti elkötelezettségét. Ausztriában is játszott.

1997-től a Zeneakadémia jazz tanszakra másodikra sikerült a felvételije Binder Károly hathatós segédletével, aki meggyőzte a felvételiztetőket, hogy aki vendéglátózott az még attól lehet jó ember. Sokféle zenével megismerkedik, de a latin maradt az örök szerelem.

A Zeneakadémián leépítette a vendéglátózást, más emberek, más zenék, más környezet. Játszott mindenféle zenekarokban, Urbán Orsival, kísért többeket, négy-öt zenekarnak mindig tagja volt. Többek között játszott a Budapest Jazz Orchestrával, a Fiestával, Pflum Orsival, Kolindával, V-tech-hel, Gerendás Péterrel.

2001-ben befejezi a Jazzkonzit, és minden ment tovább, játszik mindenfelé, többek között a TNT-vel is. Zenetanítást vállal, Zongorakísérő Berki Tamásnál. 2001-2003-ig játszik a Budapest Jazz Orchestrával. 2003-tól Pege Aladárral zenél Megalakult az Avocaldo zenekar (Micheler Myrtill vezetésével), akikhez csatlakozott, és az együttes feloszlásáig velük volt.

2006-ban a NOX-szal játszik, turnézik. Tagja a Latin Combo, a Myrtill Jazz, A Ricardo Salsa Club, a Révész latin jazz Quartett formációknak. Zongoratanárként a Budapesti Erkel Ferenc Zeneiskola Jazz Tanszakán és Gödöllőn, a F. Chopin zeneiskolában tanít. Közremûködik a Last Five Years című amerikai musicalben Malek Andreával és Kamarás Ivánnal.  Még ez évben Őexc. José Luis Martinez Hernández, Mexico budapesti nagykövete kitüntette a latin-amerikai kultúra népszerűsítése érdekében kifejtett tevékenységéért. Saját lemeze 2007-ben jelent meg Escucha Mi Ritmo címmel melyet a Ricardo Salsa Clubbal készített. (forrás: www.zene.hu)

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Ezt a 10 zeneművet ajánlja Rost Andrea a karácsonyi készülődéshez

Idén is több hazai zenész állított össze karácsonyi lejátszási listát az Aria Hotel Budapest kezdeményezésére. Rost Andrea válogatásán opera- és oratóriumrészletek szerepelnek. Hallgasd meg!
Zenés színház

Milyen volt A Nyugat lánya az Operában?

Nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet az Erkel Színház évadnyitó előadása, tudj’isten, hogy miért. Erről is írok, meg arról is, mit szóltak hozzá más kritikusok.
Jazz/World

Náray Erika újra a legnagyobb izraeli popdíva dalait énekli

December 21-től négy alkalommal hallhatjuk Náray Erika koncertszínházi estjét, amely Ofra Haza előtt tiszteleg. Hogyan lehet megidézni egy olyan művészt, akit ma szinte istennőként tisztelnek rajongói?
Vizuál

Hundertwasser, "a varázslatos különc" és az ablakból álló házak

Kilencven éve, 1928. december 15-én született Friedensreich Hundertwasser osztrák festő és grafikus, épülettervező, a 20. század egyik legkülönösebb képzőművésze. 
Klasszikus

Fidelio Klasszik: Mindenki bűnös, aki bűnt követ el?

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának december 8-i adásában Székely Csaba legújabb, a tízparancsolat ihlette színdarabjáról, a 10-ről beszélgetünk, amelynek színrevitele a Radnóti Színházban készül.

Támogatott mellékleteink

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Jazz/World hír

Elhunyt a mézédes hangú jazzénekesnő, Nancy Wilson

81 éves korában elhunyt Nancy Wilson Grammy-díjas énekesnő, aki csak a hatvanas években 8 slágerlistás albumot adott ki.
Jazz/World náray erika

Náray Erika újra a legnagyobb izraeli popdíva dalait énekli

December 21-től négy alkalommal hallhatjuk Náray Erika koncertszínházi estjét, amely Ofra Haza előtt tiszteleg. Hogyan lehet megidézni egy olyan művészt, akit ma szinte istennőként tisztelnek rajongói?
Jazz/World hír

Herczku Ágnes színházi előadást rendez a lemezbemutatójából

Az énekesnő Hozomány című legújabb népzenei albumát december 19-én és 20-án mutatja be a felújított Hagyományok Háza színháztermében, egy szcenírozott lemezbemutató keretében.
Jazz/World magazin

Így történt, hogy Sun Ra szóra bírta a némákat zenéjével

Herman Poole Blount, művésznevén Sun Ra zeneterápiás célból adott koncertet egy chicagói idegklinikán, ahol még a vártnál is gyorsabb „gyógyulást” ért el.
Jazz/World klippremier

Így szól A rózsaszín párduc jazz-fusion változatban

A Fidelión mutatkozik be az Antal Gábor Trió stúdió session sorozatának harmadik, befejező része. Két saját szerzemény után ezúttal Henry Mancini híres filmzenéjéből készült feldolgozással jelentkeznek.