Jazz/World

Roberto Fonseca újra a Müpában

2009.09.11. 12:11
Ajánlom
Tavalyi nagysikerű koncertje után októberben ismét a Művészetek Palotájában lép fel az „öregek ifjú” zongoristája. Ezúttal a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben kápráztatja el rajongóit zenekarával.

Az 1975-ben, Havannában született Roberto Fonseca nyolcéves volt, amikor zongorázni kezdett, tizennégy, amikor az első darabját írta, és tizenöt, amikor a havannai Jazz Plaza nemzetközi fesztiválon revelációszámba ment a játéka. Első albumát, az En el Comienzót, mely 1999-ben az év lemeze lett Kubában, két éven belül három újabb album követte - Tiene Que Ver, NoLimit és Elengo címmel -, így akár azt hihetnénk, hogy az afro-cuban dzsessz bűvöletében egy ifjú zongorista ennél többet nem érhet el. Pedig a „java" csak ezután következett: a Buena Vista Social Club társulatában ő tölthette be bálványa, Rubén González 2003-ban megüresedő helyét. Azóta nincs nélküle BVSC-album, és sokáig BVSC-turné sem volt, mígnem 2007-ben önálló karrierbe kezdett Zamazu című lemeze megjelenése kapcsán. 2009 őszén Akokan című új albumot mutatja be, mely Szívet jelent yoruba nyelven... És hogy a magyarországi közönség szíve biztosan összeszoruljon, Fonseca egy-két magyar népdal feldolgozására is vállalkozott, a ragyogó Palya Bea énekével.

Roberto Fonseca

2009. október 24. 19:30 Művészetek Palotája - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Km. Javier Zalba - klarinét, fuvola, baritonszaxofon; Joel Hierrezuelo - ütőhangszerek, Ramses Rodríguez - dob, Omar González - bőgő. Vendég: Palya Bea.
További információk itt.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.