Jazz/World

Sikeres volt a Pozsony-Budapest Jazzfesztivál I.

2005.07.28. 00:00
Ajánlom
Az Euforte Alapítvány és a CD Bár Buda szervezésében került sor az első Pozsony-Budapest Jazzfesztivál első részére július 22-én. A hagyományteremtő szándékkal létrehozott rendezvény helyszíne Pozsony főtere volt.

A rendezvény Jurij Griglak és együttese koncertjével kezdődött. A fiatal szlovák muzsikusokból álló zenekar magas színvonalú mainstream zenét játszott. A második koncerten a szinten ifjú zenészekből álló, magyar Connection Quartet lépett a színpadra. A fiatal koruk ellenére igen felkészült zenészek a jazz egy egészen másik oldalát mutatták meg a közönségnek: ez a formáció a Coltrane-vonalat képviselte.

Őket követte az immár klasszikusnak számító magyar jazz-hegedűs, Deseő Csaba és együttese, majd ismételten egy szlovák zenekar, a Pacora Trio lépett a közönség elé, amely az etno-jazzt képviselt a fesztiválon. A rendezvény a funkynak is helyet adott, ezt a zenét a fiatalokból álló szlovák Valihora Funky Group tolmácsolásában élvezhette az egyre gyarapodó publikum. Végül Szakcsi Lakatos Béla együttese zárta a fesztivált, nagy sikert aratva.

A Pozsony-Budapest Jazzfesztivál következő helyszíne Budapest lesz: ugyanezek a zenekarok novemberben a Millenárison fognak játszani. A fesztivál programjának összeállításánál nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy a kevésbé ismert ifjú muzsikusok is helyet kaphassanak a műfaj nagy öregjei mellett. Így egyfelől a generációk közötti átjárhatóságra nyílik alkalom, másfelől a neves zenészek által vonzott közönség megismerheti az fiatalabbakat is. Azzal pedig, hogy szlovák és magyar muzsikusok egy színpadon játszanak, a szervezők reményei szerint elindulhat egy regionális műhely jellegű együttműködés, amely a további találkozók során teljesedhet ki.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.