A zenész családból származó Lukács Miklósnak már édesapja is cimbalomművész volt, így természetes, hogy ő is a Zeneakadémián tanult tovább. Klasszikus cimbalomművész diplomájának megszerzése után került közelebbi kapcsolatba a jazzel és a kortárszenével, amelyet persze a hangszer irodalma is befolyásolt. Egy interjúban úgy fogalmazott: „Nekünk a kortárs zene az irodalmunk. Stravinsky volt az első, aki cimbalomra írt műveket. A romantika, a bécsi klasszikusok korszaka – az átiratokon kívül – nem kínál számunkra darabokat. Ezért mindig nyitottnak kell lennünk a kortárs zenére”. Szavait jól példázza, hogy ő az egyik legnagyobb élő magyar zeneszerző, Eötvös Péter cimbalomra írt műveinek első számú előadója.
Mindez természetesen igaz a jazzre is, amelyben úttörőnek számít a cimbalomművész munkássága. Két együttese, a Lukács Miklós Trió (amely ezen a koncerten is az alapfelállást jelenti majd) és a Lukács Miklós Quintet mellett olyan jazzmuzsikosokkal játszik rendszeresen, mint Dresch Mihály, Borbély Mihály vagy a szintén cimbalmos Balogh Kálmán.
A Zeneakadémiára Lukács Miklós a maga által választott vendégeivel érkezik. Egyikük az élő jazzlegenda, Szakcsi Lakatos Béla zongorista lesz, akivel 2005-ben jelent meg közös lemezük. A stúdiómunkát semmiféle próba nem előzte meg, mégis, mintha évtizedek óta együtt játszó zenészek szabad improvizációját hallanánk a felvételen. Második meghívott vendége Winland Gábor jazzénekes lesz, akit a kortárs magyar jazz úttörőjeként tartanak számon. Végül színpadra lép Fekete-Kovács Kornél is, aki a trombitán kívül egy különleges hangszert, a szárnykürtöt is megszólaltatja majd még egy hangszínnel hozzájárulva a különleges esthez.