Cseh Tamást személyisége, mélységgel és groteszk humorral vegyes előadásmódja egy generáció életérzésének ikonjává avatta. Hiány szól a dalaiból. A karrierjét elindító estjének címe is már a hiányról szólt: Dalok nélkül, amit 1973. március 1-jén tartottak a Népköztársaság útja 101-ben a Huszonötödik Színház pódium est-sorozatában. Cseh Tamás már ezen az első esten olyan meggyőző színpadi erővel szólalt meg, hogy rögtön színházi szerepeket is kapott a Huszonötödik Színház társulatában.
A színházi indulás pedig Cseh Tamás számára egész ezt követő útjának meghatározó tényezőjévé vált: a Huszonötödik Színház mellett/után dolgozott Paál István rendezővel, operettet írt és a Katona Társulatának is tagja lett. A színház és Cseh Tamás művészete tehát egymástól elválaszthatatlan fogalmak, így aztán méltó hozzá, hogy színészek tolmácsolják az ő hangjával szorosan összefonódott melankolikus balladákat - forró városokban megélt orgazmusokról, az éjszaka bezuhogó csendjében meztelenre vetkőző emberről, szépen libegő kislányokról, harminc asszonyról, akik minden álmunkban tangót táncolnak.
Január 21-én a MOMSportban, a Get Closer Concerts szervezésében nélküle, de az ő szellemében megünnepelhetjük a 75. születésnapját, az indiánságot, a Balatont, Budapestet, Apa kalapját, szegény Évát, Jánost, Gézát, Tamást. Felcsendül majd egy vadonatúj dal, egy Bereményi Géza vers, amit Cseh Tamás emlékére írt, és amit a Vodku fiai zenésítettek meg.