Jazz/World

Teljes a Paloznaki Jazzpiknik magyar színpadának programja

2021.06.08. 16:20
Ajánlom
Július utolsó két napján a magyar jazzélet színe-java Paloznakra utazik, hogy közös örömzenével búcsúztassák az év legforróbb hónapját. A Fábián Julinak emléket állító színpadon ezúttal is a legnagyobb nevekkel találkozhatnak az érdeklődők: itt lesz Saya Noé, Swing á la Django, a Sárik Péter Trió & Falusi Mariann, illetve az Amoeba Band is.

A magyar színpad névválasztása nem véletlen, hiszen Fábián Juli a kezdetektől fogva fontos szerepet töltött be a minifesztivál életében, ahogy Valde Orsolya fesztiváligazgató elmondta, a fiatalon elhunyt énekesnő személyisége és energiája mindig része volt és lesz a Jazzpikniknek.

A színpad programját július 30-án délután a malajziai származású magyar énekesnő, Saya Noé nyitja meg, aki ugyan még csak tavaly jelentette meg első nagylemezét, személyes hangvételű, kevert stílusú dalaival szinte azonnal belopta magát a hallgatóság szívébe.

Őt követi Herrer Sára hattagú együttese, a Swing á la Django, amely a magyar autentikus zenét keveri a francia manouche swing és sanzonok világával, létrehozva egy csak rájuk jellemző műfajt, a hungarian django swinget.

Az este folyamán a Sárik Péter Trióhoz csatlakozó Falusi Mariann a fesztivál sikersorozatát, a Jazzkívánságműsort hozza el a Fábián Juli Színpadra, éjfél körül pedig megnyitja kapuit a fesztivál „Játszóháza”, ahol improvizatív jazzetűdök zárják az estét.

Másnap is már délután elkezdődnek a koncertek, a színpadon a főként saját kompozíciókat játszó Sebestyén Patrik Sextet ötvözi a klasszikus zenét a jazzel. Őket követi egy szintén fiatalokból álló formáció, a 2018-ban alakult Nagy Emma Quintet, amely 2019 elején elnyerte a Müpa Jazz Showcase szakmai díját. Két nagylemezük letisztult zenei világot mutat be, amelyen egyszerre érződik a múlt század világa és napjaink zenei ízlése.

21:30-tól egy igazi jazz-ikon lép színpadra: az Anima Sound System Jazz Session több mint 20 éve van jelen az underground zenei világban, sikerének titka pedig, hogy az együttes folyamatosan új irányokat és formákat keres, miközben hűséges a régi hangzáshoz és a rá jellemző stílushoz.

A Paloznaki Jazzpiknik Fábián Juli Színpada az Amoeba koncertjével búcsúzik 2021-től. A cosmic funk, soul, jazz és hiphop elemekből építkező együttes játékát igazi ínyenceknek ajánlják a szervezők, ám a funk életben tartására „felesküdött” banda zenéjében mindenki megtalálhatja a neki tetszőt.

A Nagyszínpadon újra világsztárokat köszönthetünk, július 29-én Mario Biondit, a legendás Al McKay’s Earth, Wind and Fire Experience-t – a ráhangolódást Jazzkovács László segíti –, 30-án Mörk, Rúzsa Magdi és az MF Robots lép fel, a záróesten pedig a Manaky trió után a világhírű holland szaxofon-királynő, Candy Dulfer lép fel, végül a Kraak&Smaak Live Band utánozhatatlan hangjai töltik be a csillagfényes paloznaki éjszakát.

A pontos programbontás az alábbi oldalon érhető el, kedvezményes jegyek a Jazzpiknik honlapján válthatók.

Fejléckép forrása: Paloznaki Jazzpiknik

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Nagy oratóriumokat játszik a Zeneakadémián a Haydneum

Meghirdette 2024/25-ös évadát a Magyar Régizenei Központ, a jövőre különösen nagyszabású Zeneakadémia Bérlet mellett továbbra is lesz Őszi, illetve Egyházzenei Fesztivál, és a fortepianót a középpontba állító sorozatukat is folytatják.
Könyv

„A gyermeknevelésnél is fontosabb lesz a szülőnevelés” – Steigervald Krisztián a Lírástudók vendége

Közgazdászként fordult a figyelme a pszichológia felé, az utóbbi hónapokban pedig a bestsellerlistára is felkúszott Generációk harca a figyelemért című könyvével. Podcastunkban Steigervald Krisztiánnal beszélgetett Grisnik Petra.
Zenés színház

Történelmi pszichothriller operai köntösben – közeleg a Borisz Godunov bemutatója

A Kossuth-díjas Bretz Gábor címszereplésével viszi színre április 27-én a Magyar Állami Operaház Muszorgszkij Borisz Godunov című alkotását, amely az 1869-es ősváltozatban először hangzik el Magyarországon.
Vizuál

Fellini klasszikusait vetítik a Puskinban

Május 2. és 23. között az olasz filmművészet egyik legjelentősebb rendezőjének három alkotását vetítik a budapesti Puskin Moziban. A közönség újra nagyvásznon élheti át Az édes élet, a 8 és ½, valamint az Amarcord című filmeket.
Zenés színház

Meseoperát mutatnak be a Vigadóban

Engelbert Humperdinck Jancsi és Juliska című darabját láthatja a közönség a Szent István Filharmonikusok Pastorale című ifjúsági sorozatában, április 20-án és 21-én.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Jazz/World interjú

„Nekem a zene gyógyszer minden bajra” – interjú Király Lindával

Anyák napján ad koncertet Király Linda a Várkert Bazárban, az est vendége pedig nem más, mint testvére, Király Viktor lesz, így a közönség lélekemelő duettekre is készülhet.
Jazz/World interjú

Mit jelent európainak lenni? – interjú Oláh Krisztián zongoraművésszel, a Ludus Europae zeneszerzőjével

Az idei JazzFest Budapest egyik legizgalmasabb programja a Ludus Europae című, huszonhét szereplős darab, amelynek ősbemutatója április 30-án pontban éjfélkor lesz a budapesti Merlin Színházban.
Jazz/World ajánló

Kihagyhatatlan programok az idei Budapest Ritmón

A 2016 óta futó Budapest Ritmo világzenei fesztivál Közép-Európa egyik legjelentősebb ilyen eseménye, amely egyszerre mutat be felfedezésre méltó, még kevésbé ismert vagy éppen feltörekvő tehetségeket, illetve hozza el Magyarországra a műfaj világsztárjait.
Jazz/World interjú

„A művészet olyan, mint a planktonok az óceánban” – beszélgetés Gyémánt Bálinttal

Egy padláson talált, poros gitár volt az első hangszere, ma már a Zeneakadémián oktatja a jazzgitárosokat. Triójának most jelent meg legújabb lemeze, de az alábbi beszélgetésben szó esik arról is: tudja-e Gyémánt Bálint, hogy hány banánnal gitározik jobban vagy gyengébben, mint a külföldi sztárok.
Jazz/World ajánló

Bartók és a legsátánibb jazzdallamok

Dübörög a jazz, a műfaj egyre szélesebb körben hódít, Bartók Béla pedig hűvös távolságtartással figyeli a merőben új zenei nyelv születését. Hogyan alakult a zeneszerző viszonya a jazzel az 1920-as évektől kezdve?