Jazz/World

Újra a Nagyerdőben duruzsol a jazz

2014.07.24. 09:00
Ajánlom
Régi helyszínén, a megújult nagyerdei szabadtéri színpadon várja a közönséget július 26-án és 27-én a Debreceni Jazznapok, Magyarország legrégebbi folyamatosan megrendezett jazztalálkozója - közölte a Főnix Rendezvényszervező Nonprofit Kft. ügyvezető-helyettese a koncertsorozatot beharangozó július 22-ei debreceni sajtótájékoztatón.

Tóth Ernő szerint a 43. alkalommal megrendezett fesztivál idén több szempontból is különleges lesz: a régi-új helyszínen ugyanis a magyar jazz nagy öregjei és fiatal tehetségei mellett egy igazi világsztár, Joe Lovano várja majd a jazzrajongókat. Maloschik Róbert, a rendezvény művészeti tanácsadója, a jazzma.hu főszerkesztője hozzátette: az évfordulók találkozója is lesz a kétnapos rendezvény. Példaként említette, hogy Joe Lovano szaxofonművész harminc évvel ezelőtt lépett fel utoljára Debrecenben, most pedig már igazi világsztárként játszik újra a cívisvárosban.

A világ legjelentősebb jazzmagazinja, az amerikai DownBeat kritikusai szerint jelenleg Joe Lovano a világ legjobb tenorszaxofonosa. Őt a Budapest Jazz Orchestra kíséri Debrecenben. Érdekessége az idei programnak, hogy Zakar Zoltán zeneszerző, harsonaművész külön hét tételből álló jazz szvitet írt Nagyerdő titkai címmel abból az alkalomból, hogy a fesztivál visszakerült a régi helyére. A hétvégén fellép még a harminc éve zenélő Debrecen Dixieland Jazz Band, és zenél Gyarmati Zoltán, a Debreceni Jazz Együttes vezetője, aki a szakma nagy öregje a maga 77 életévével - hangzott el a sajtótájékoztatón.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Jazz/World ajánló

Tankcsapdát és Quimby-t is feldolgoz új lemezén a Sárik Péter Trió

Nemrég még Bartók jazzfeldolgozásai apropóján beszélgettünk Sárik Péter zongorista-zeneszerzővel, most azonban könnyedebb vizekre eveztünk a Jazzkívánságműsor magyarul című lemez kapcsán, amit december 14-én mutatnak be a MOMKultban.
Jazz/World magazin

60 éve készült ez az ikonikus fotó a jazz-legendák találkozójáról

Art Kane, az Esquire magazin jazz-szerető szerkesztője 1958-ban ötvenhét veterán és feltörekvő jazz-csillagot hívott egybe, hogy elkészítse A Great Day in Harlem című, azóta emblematikussá vált fotót.
Jazz/World soul

Ötven év után bemutatják az Aretha Franklinnel készült koncertfilmet

Sydney Pollack dokumentumfilmje 50 éven át dobozban lapult, most, hogy az énekesnő elhunyt, az ügyvédei sem akadályozzák meg a bemutatását.
Jazz/World interjú

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Jazz/World magazin

A test is egy hangszer, amit meg kell tanulni használni

"A zene fölemel" – szól a Snétberger Központ mottója. Igen ám, de a zenéléshez szükséges napi 5-8 óra gyakorlás rengeteg terhet, feszültséget is ró a zenészekre, különösen a testükre. Ezt felismerve indított Alexander-órákat a felsőörsi intézmény.