Egyik legkedvesebb zeneszerzőm, George Gershwin dalai régóta meghatározóak számomra, hiszen rajtuk keresztül kezdtem jazz zenével foglalkozni. Gershwin világa hidat képez a klasszikus zene és a jazz között, s ebben a világban rendkívül otthonosan érzem magam
– vallja Karosi Júlia énekesnő, aki Várhatok még címmel állította össze Gershwin-estjét. Az ősbemutató a Zeneakadémián volt, itt készült az élő lemezfelvétel is, a premiert pedig nagy sikerű koncertek követték szerte az országban. A szeptember 21-ére megjelenő lemezen a legismertebb Gershwin-dallamok mellett (Summertime, The Man I Love, I got rhythm…) helyet kaptak kevésbé ismert, de annál izgalmasabb kompozíciók is (Fascinating Rhythm, Slap That Bass, He loves and she loves…), illetve még magyar szöveggel fölcsendülő dalt is hallhatunk. Így akik jól ismerik az eredeti Gershwin-dalokat, azok számára is tartogat bőven meglepetést az album és a 21-i lemezbemutató koncert.
Karosi Júlia az ELTE Bölcsészettudományi karára járt, esztétika-filozófia szakra, majd a bölcsészdiploma megszerzése után végezte el a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem jazzének szakát, majd a Master képzést. Első lemeze, a Stroller of the Streets (Városi kószáló) 2012-ben jelent meg, s a kizárólag saját szerzeményeket tartalmazott. Ugyanannak az évnek a végén a Whereabouts Records Japánban is piacra dobta a lemezt, úgy, hogy még egy négyszámos, feldolgozásokat tartalmazó kislemezt is megjelentetett You Stepped Out of a Dream címmel. Karosi Júlia második lemeze már a New York-i Dot Time Records gondozásában látott napvilágot 2014-ben. A Hidden Roots (Rejtett gyökerek) cím az énekesnő zenei gyökereire utal, amelyben kiemelt fontosságú a magyar népzene és Bartók Béla életműve, ez a finoman összefonódó, kettős örökség. "Ezzel a lemezzel Karosi Júlia jelentős előrelépést tett néhány éve már eleve figyelmet keltően indult pályáján. Harmóniailag nem módosított lényegesen a felfogásán, de új társaival közelebb lépett a mai Nyugat-európai kortárs jazz világához, szemben a magyar jazz-előadók derékhadával" - írta róla Zipernovszky Kornél a Revizor hasábjain. Ehhez az örökséghez kötődik az új Gershwin-produkció is, hiszen az amerikai zeneszerző dalai ugyanúgy hozzátartoznak Karosi Júlia zenei gyökereihez, mint a magyar folklórkincs és Bartók Béla életműve.