Tavaly, amikor a Gyémánt Bálint Trio debütáló koncertje előtt Bálintot kérdeztük, hogy milyen az a zene, amit játszanak, akkor így felelt:
Olyan, mint én. Helyenként hebrencs, valamennyire romantikus, miközben igyekszik kontrasztos is lenni. Mert attól lesz szép a szép, ha látja az ember a „csúnyát” is”.
Ez az őszinteség, nyitottság és kockázatvállalás érződik Gyémánt Bálint összes kompozíciójában és gitárjátékában. És itt kapcsolódik Shai Maestróhoz is, aki átgondolt és melodikus zenéjében szintén az érzelmek legmélyebb rétegeit mutatja meg, lenyűgöző arányérzékkel és finomsággal.
Gyémánt Bálint az elmúlt két év során kifejezetten saját triója számára írta érzékeny és dinamikus kompozícióit, aminek energiaterébe most Shai Maestro és az ő csodálatos zongorajátéka is bekerül, hiszen a január 11-ei közös koncertjük előtt néhány nap alatt egy lemezt is felvesznek közösen Fonay Tiborral és Csízi Lászlóval, ami tavasszal fog megjelenni.
Shai Maestro közel öt évig, 2011-ig járta a világot a bőgős Avishai Cohennel és a dobos Mark Gulianaval, és négy albumon működött közre. 2009-ben New Yorkba költözve elérkezettnek látta az időt, hogy saját művészi elképzeléseit érvényre juttatva együttest alapítson. 2010 júliusában a perui bőgős Jorge Roederrel és Lee Konitz egykori dobosával, Ziv Ravitzcal megalapították a Shai Maestro Triót. Első albumukat nemcsak a közönség, hanem a kritikusok és zenésztársak is lelkesen fogadták. A trió évi 60-80 koncertet adott a világ körül. Stone Skipper című negyedik, önálló albuma nemrég jelent meg olyan énekesek közreműködésével, mint Gretchen Parlato, Neli Andreeva és Theo Bleckman - és máris a kritikusok kedvencévé vált.