Karasszon Eszter merész koncertprogramot állított össze csellóestje számára: a klasszikus remekművek helyett 20. századi magyar szóló- és kamaraművekkel lép a közönség elé. A Zeneakadémia kiemelkedő hallgatóit bemutató, A tehetség kötelez című koncertsorozat részeként megrendezett hangverseny nyitó számaként Vajda János Just for you című, 1984-ben írt szólódarabja hangzik el. Ezt követi Lendvay Kamilló Hét rövid darab két csellóra című kompozíciója, melyet a szerző 1999-ben Karasszon Eszter zeneakadémiai professzora, Onczay Csaba és fia, Onczay Zoltán számára írt. A családi kapcsolódás ezúttal sem marad el, Karasszon Eszter kamarapartnere a Lendvay-műben bátyja, Karasszon Dénes lesz, az Operaház zenekarának csellistája. A koncert első felében elhangzik még Bartók Béla zongorára írt Gyermekeknek sorozatából hét tétel Karl Kraeuter átiratában, amelyben Karasszon Eszter hegedűs partnere Pusker Júlia lesz, majd Gárdonyi Zoltán Szonátája, ahol a kamerapartnerek sorát Lajkó István gazdagítja. Az estet Bánlaky Ákos Tarantella című szólókompozícióját követően Kodály különleges zenei kihívásokat tartogató, ifjúkori Duója zárja, melynek hegedűszólamát szintén Pusker Júlia játssza.
Egy nappal később, március 6-án Amerika keleti partjának két meghatározó jazzere, a trombitás Dave Douglas és a zongorista Uri Caine látogat el a Zeneakadémia Solti Termébe. Műfajilag bekategorizálhatatlan zenéjükben legalább annyira felfedezhető az avantgárd jazz, a post-bop vagy a modern creative kifejezéssel illetett irányzat hatása, mint a klasszikus zenei témák és a zsidó zenei hagyományok.
Bár Caine már az ezredforduló óta tagja Douglas zenekarának, és számos közös lemezfelvételen bemutatták összehangoltságukat, a 2014-es Present Joys volt az első duóalbumuk, amellyel nemcsak minden korábbinál több rajongót szereztek maguknak, de számos szakmai elismerést is bezsebelhettek. Ezen a felvételen elsősorban az 1700-as években, az Amerika déli területein keletkezett, protestáns himnuszok és az amerikai folkdalok elemeit egyesítő Sacred Harp daloskönyvből válogattak zenei alapanyagot, de természetesen saját szerzeményeik is megtalálhatók a lírai hangvételű, intim megszólalásokat tartalmazó, mégis kísérletező kedvet mutató albumon – és minden bizonnyal a Zeneakadémián is hasonló kalandokba fog bocsátkozni a két kiváló improvizatőr.