Ősbemutatókkal, David Merlini nagyszabású showműsorával és a Budapest Bár koncertjével búcsúzik a magyar pavilon a az október 31-én záró Milánói Világkiállításon.
A csellóművész, zeneszerző és kamaraművész Kövi Arthur Bálint irányításával egy új, de mégis kellemes hangulatú modern világzene születik az arab, magyar, mongol, afrikai, balkáni népzenék felhasználásával.
A szecessziós kerámiagyártás egyik csúcsdarabján szoborszerűen jelennek meg a nagy képi hatóerejű formák, a gránátalmafa és a körülötte táncoló meztelen női alakok.
A szeptember végén nyílt kiállítás az első amatőr trükkfilmkísérletektől a videómegosztókon nézőcsúcsokat döntögető kortárs animációs kisfilmekig mutatja be ennek a sokféle és változatos animációsfilmes történetnek a legfontosabb állomásait.
A kreativitás fogalmát kiindulásnak tekintve három különböző, karakteres fotósorozat látható. Mindhárom úgy tér el a megszokottól, hogy bár csak egyetlen összetevőt változtat meg, mégis újszerű, meglepő értelmezést hoz létre.
Fischl Mónika az évad végéhez közeledve pedig többek között a Csárdáskirálynőben és a Marica grófnőben lesz látható a Budapesti Operettszínházban. A Liszt Ferenc-díjáról, tanításról, az operett és musical kapcsolatáról, valamint az előadásokról beszélgettünk.
Michael von Graffenried svájci fotós bejárta egész Magyarországot. Nagyméretű panorámafotói a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében, a Városháza Parkban láthatóak.
hírlevél
A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében
A születésnapját ünneplő Máthé Erzsi olykor úgy érzi, annyi figurát játszott már el élete során, hogy sokszor önmagát kell keresnie. Pedig mindegyik alakításában teljes lényével jelen volt. A színésznő néhány éve már a nyilvánosságtól visszavonultan él. Az alábbi interjút tizenöt éve, 2007-ben adta Canjavec Juditnak a Buda Lapjában, a másodközlés a szerző engedélyével történt.
2015-ös sikerkoncertje után május 20-án újra a Müpa színpadára lép napjaink egyik legkeresettebb jazz-zongoristája és -zeneszerzője, Tigran Hamasyan, hogy bemutassa április végén megjelent StandArt című új lemezét. A klasszikus jazzstandardek megfogalmazásában teljesen friss értelmezést nyernek.
A Scalában tartott ősbemutató után április 30-án a Párizsi Nemzeti Operában is színre került Kurtág György egyetlen operája, a Beckett nyomán írt A játszma vége. A kritikák remekműként írták le az alkotást.
A korábban Budapesten is díjazott vonósnégyesnek a Bordeaux-i Nemzetközi Vonósnégyesverseny zsűrije második helyezést, valamint egy különdíjat ítélt meg.