Klasszikus

1956-os emlékkoncertet ad Tommy Vig

2018.10.20. 10:35
Ajánlom
A Budapest, 1956 igazi programzene – a klasszikus darab a szerző, Tommy Vig forradalom alatti élményeit idézi fel október 27-én a Pesti Vigadóban, a számára legkönnyebben beszélhető művészi nyelven. 

A világhírű vibrafonos, ütőhangszeres legújabb zenekari művét, a Concertót a darab ősbemutatóján közreműködő MÁV Szimfonikus Zenekarnak ajánlotta. Az öttételes kompozícióban visszatér a szerző sport iránti megbecsülése, az első tétel címe Hajrá magyarok, jók vagytok!, amit Tommy a magyar sportolóknak és rajongóiknak komponált. A játékosság iránti szenvedélye mutatkozik meg a második és negyedik tételben; a harmadik tételt Tommy a feleségének, Mia Kim Vignek ajánlotta. A záró Fináléban arra tesz kísérletet az érzéseket többször disszonanciával, illetve atonalitással kifejező komponista, hogy zenében foglalja össze világszemléletének lényegét.

tommyphoto-143110.jpg

Tommy Vig (Fotó/Forrás: Hegedűs Márta)

Tommy Vig félévszázados amerikai sikerek után a muzsikus több mint tíz éve ismét Budapesten él. Aktivitása azóta is töretlen. Hét évvel ezelőtt CD-t jelentetett meg Welcome to Hungary! címmel, melyen David Murray, korunk egyik vezető amerikai tenorszaxofonosa volt a vendégszólista. Később Tommy a sport felé fordult, és a magyar olimpikonokat köszöntötte-buzdította különböző zeneművekben.

Legutóbb pedig legkedvesebb magyar írói és költői előtt tisztelgett egy szintén az NKA által szponzorált kiadvánnyal. Akármelyik lemezéről írhatta volna Dustin Garlitz, az amerikai JazzTalent bírálója: „Tommy Vig hangszerelése hihetetlenül pontos, szinte együtt lükte­tünk a zenekar ritmusával a lemez minden egyes számában, a zené­szek remek összhangban dolgoznak.” Tommyt évtizedek óta foglalkoztatja a klasszikus zene is. Rendszeresen nyomon követi a magyar kortárszenei eseményeket, és maga is komponál modern klasszikus zeneműveket.

Helyszín: Pesti Vigadó

Időpont: 2018.10.27. 19:00

Műsorvezető: Hollós Máté, a Magyar Zeneszerzők Egyesülete Elnöke. 

Vezényel: Tommy Vig

Budapest1956TommyVigRemembersprogrampicture3-143110.jpg

Budapest 1956 (Fotó/Forrás: Tommy Vig)

Címlapkép: Tommy Vig, Fotó: Hegedűs Márta

Támogatott tartalom.

 

 

Pesti Vigadó

A Pesti Vigadó minden korban a társasági élet központi helyszíneként működött.

Otthonául szolgált Strauss, Liszt, Erkel, Wagner, Bartók, Dohnányi koncertjeinek, a Pesti Műegylet által szervezett első hazai kiállításnak, az első népképviseleti országgyűlésnek ugyanúgy, mint Bleriot XI-es repülőgépe bemutatásának vagy az aktuális korszak legnépszerűbb báljainak.

2014 óta az épület fenntartását és üzemeltetését a Magyar Művészeti Akadémia, mint tulajdonos megbízásából a Pesti Vigadó Nonprofit Kft. biztosítja, amelynek célja továbbra is fenntartani, és megőrizni a közönség számára e kulturális sokféleséget és a magas művészeti színvonalat.

Az elmúlt években megvalósult rendezvények minősége és a látogatottsági adatok azt bizonyítják, hogy sikerült ismét a magyarországi kulturális és turisztikai életben korábban méltán elfoglalt pozíciójába visszahelyezni a Főváros szívében található Pesti Vigadót!

Legnépszerűbb

Vizuál

Budapest legmesésebb tetőteraszai

A Budapest100 csodája, hogy kinyitsz egy átlagos kaput a bulinegyed közepén és besétálsz egy 1800-as években épült ház ősfás udvarába. Vagy kijutsz egy tetőre és új perspektívát kapsz az egész városról. Galéria!
Vizuál

Nézd meg online Szabó Magda Pilátusát a IV. Hét Domb Filmfesztiválon!

A koronavírus-járvány miatt az interneten tekintheti meg a közönség hétfőtől a IV. Hét Domb Filmfesztivál döntős filmjeit, és a rendezvény történetében először szavazhat is a döntőbe jutott alkotásokra - közölték a fesztivál szervezői.
Színház

A két pápa – Magyarországon először a Rózsavölgyiben

Vecsei H. Miklós igazi színászlegendákkal állítja színpadra XVI. Benedek és Ferenc pápa különleges kapcsolatát.
Klasszikus

Elmarad a Nemzeti Filharmonikusok évadnyitó hangversenye

Nem tartják meg a Nemzeti Filharmonikus Zenekar szeptember 25-i koncertjét a Müpában, miután több tag kontaktusba került fertőzött személlyel.
Színház

Őrködjetek! – Léner Péter az SZFE-ügyről

Lapunkhoz eljuttatott levelében megszólalt az SZFE kapcsán a 84 éves Kossuth-díjas és Jászai Mari-díjas rendező, színigazgató, érdemes művész, akinek fia, Léner András is apja nyomdokaiba lépett: színész és rendező. A levelet változtatás nélkül közöljük!

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus kritika

A hang szépsége – A Pannon Filharmonikusok Bécsi barátok című koncertjéről

Szeptember 19-én a pécsi Kodály Központban egy tavaszról elhalasztott hangversenyt hallhatott a közönség: a Pannon Filharmonikusok vendégeként Baráth Emőke adott elő Haydn- és Mozart-áriákból összeállított, súlytalannak nem mondható hangszeres számokkal gazdagított programot. A zenekart Vass András, a zenekar állandó karmestere vezényelte.
Klasszikus hír

Költözni kényszerül a Rádiózenekar

A Pázmány Péter Katolikus Egyetemhez kerül a Magyar Rádió által használt három épület, a Rádiózenekar viszont még nem szolgál közzétehető információkkal az ügyben. Az biztos, hogy költözniük kell.
Klasszikus hír

Elmarad a Nemzeti Filharmonikusok évadnyitó hangversenye

Nem tartják meg a Nemzeti Filharmonikus Zenekar szeptember 25-i koncertjét a Müpában, miután több tag kontaktusba került fertőzött személlyel.
Klasszikus interjú

„Minden, ami valóban személyessé válik bennünk, az inspiráció"

Ávéd János 12 évvel ezelőtt csatlakozott a Modern Art Orchestrához Fekete-Kovács Kornél felkérésére, azóta tenorszaxofonistaként, zeneszerzőként és hangszerelőként erősíti a zenekart. 2011-ben megalakította az Ávéd János Balance formációt, melynek célja, hogy új zenei lehetőségeket fedezzenek fel és spontán felmerülő dallami elemeket használjanak. A művésszel Kodály hagyatékának gondozásáról, új, saját lemezéről és inspirációs forrásokról beszélgettünk.
Klasszikus magazin

Amerikában éppen arról megy a vita, hogy rasszista-e a klasszikus zeneelmélet

De óvatosan ítéljünk a kérdésben, mert nem minden „libsi” mondja, hogy rasszista, és senki nem lesz híve a fehér felsőbbrendűségnek attól, mert szereti Beethovent vagy Wagnert.