Luca, Ottilia

Vigyázz, kész...

2013.09.25. 15:20

Programkereső

Október 22-én, Liszt születésének évfordulóján megnyílik a Zeneakadémia felújított épülete. Az intézmény új, immár kettős, egyetemi és koncertszervezői funkciókat ötvöző arculatának terveit és termékeit szeptember 25-én mutatták be.

A Zeneakadémia kommunikációs csapata a munkálatok utolsó fázisait tükröző épület képeitől a kiadványokig és az új honlap szerkezetéig számos érdekes részletet az érdeklődők elé tárt, az új logók megalkotásának kérdéseiről csakúgy beszámolva, mint az intézmény reprezentatív koncertmagazinjának szerkesztési alapelveiről.

Mint Dr. Batta András rektor elmondta, a cél az, hogy a Zeneakadémia a maga komoly kulturális súlyával bekerüljön a nemzetközi zenei élet vérkeringésébe, hogy egykori legendás oktatóinak és növendékeinek örökségét, illetve a pompázatos főépület szépségét innovatív módon hasznosíthassa és gazdagíthassa. A Zeneakadémia, amely ettől a tanévtől önálló koncertszervezőként is számontartja az évadokat, programjainak színvonalával a világ olyan nagy hangversenytermeinek és zenei intézményeinek kíván versenytársa lenni a jövőben, mint a Carnegie Hall, a Barbican Centre, az amszterdami Concertgebouw vagy a helsinki Sibelius Akadémia. Ehhez azonban a művészképzésben elért eredmények mellett az új brand megalkotására és hatékony megjelenítésére is szükség van. Ennek érdekében kezdtek közös munkába az az Allison Advertising és a Webra International szakembereivel (utóbbi az internetes jelenlét megújításáért felel).

Az arculat megalkotásának kiindulópontjául a Liszt Ferenc téren álló épület motívumkincsét választották, olyan ötletek után kutatva, amelyek egyszerre fejezik ki az egyetem zenei hagyományainak jelentőségét és a koncertközpont friss szemléletét, patina és progresszió kettősségét, ahogyan Szabó Stein Imre, az intézmény kommunikációs és médiatartalom-fejlesztési igazgatója kifejezte. A kettős törekvést tükröző portfólió fő pillére a programmagazin, amelyben a részletes koncertismertetések mellett interjúkat, portrékat, tárcákat olvashat majd a közönség.

A Zeneakadémia koncertmagazinja
A Zeneakadémia koncertmagazinja

Ezzel szemben a havi műsornaptárat újrapapírra nyomtatják, és csak a praktikus információkat tartalmazza majd, arra számítva, hogy az érdeklődők egyszerűen belépnek az épületbe út közben, és magukkal visznek egy bontást. Az egy estére szóló műsorfüzetekhez is környezetbarát papírt használnak fel. Ezek külseje az egykori Olcsó Könyvtár-sorozatot idézi: a művészek portréját a címoldalon fotó helyett grafika formájában közlik, a belső oldalakon pedig a programmal kapcsolatos esszék lesznek olvashatók.

Átalakul a Zeneakadémia honlapja is: az egyetem és a koncertközpont igényeit egyaránt kiszolgáló weboldal a fejlesztők szerint ugyanolyan átlátható módon kalauzolja majd el a hangverseny-látogatókat az online jegyvásárlás menüpontjához, mint a hallgatókat a tanrenddel kapcsolatos tudnivalókhoz. Az október 7-től elérhető honlap színkódokkal is segíti a látogatókat, alapszíne pedig a ciánkék lesz. Ebben az árnyalatban jelenítik majd meg a klasszikus zenei eseményeket, míg a jazz vörös, a népzene napsárga, a jövő generációinak szóló programok csoportja zöld, az opera pedig aranyszínt kap. Az egyetemi élet híreihez mélykék árnyalat fog társulni.

A Zeneakadémia egyestés műsorfüzetei
A Zeneakadémia egyestés műsorfüzetei

Emellett a 2014-es év második felében tíz professzionális HD-kamerával és a hozzá tartozó, modern hang- és képtechnikával felszerelt stúdió is megkezdi működését az intézményben. Szabó Stein Imre nem titkolt célja az, hogy a Zeneakadémia a mozgóképes tartalom előállítását tekintve is világmárkává lépjen elő.