Rossini, Bellini, Donizetti – a bel canto, vagyis „szép ének” legnagyobb képviselői. A stílus, énektechnika lényege, hogy a drámai tartalommal és szöveggel szembe a dallamformálást, az emberi hang tisztasága, bravúros használata kerül előtérbe. Kertesi Ingrid, az est egyik szólistája ars poétikájában épp e szemlélet köszön vissza: „Mindig arra törekedtem, hogy hangszerként szólaljon meg a hangom. Legyen társa a fuvolának, hárfának, trombitának. Szándékosan készítettem több ilyen lemezt is. Amikor énekelek, akkor nagyon boldog vagyok. Ezt a boldogságot szeretném Önöknek megmutatni.” A szopránénekesnő zenei tanulmányait a cselló mellől kezdte meg, az énekesi pálya felé aránylag későn, felnőtt fejjel fordult. 1985-ben végzett a Zeneakadémián Sziklai Erika növendékeként, majd pályáját a Magyar Állami Operaház magánénekeseként kezdte meg. Főbb szerepei közt megtaláljuk Júlia, Annuska, Zerlina, Blonde vagy Melinda alakját. Fellépett Európa számos országában operai és koncert pódiumokon, emellett énekelt többek között Japánban, az Egyesült Államokban és Kanadában, Izraelben, Thaiföldön, Kínában.
Az est másik énekese Halmai Katalin 2002 óta a Zeneakadémia tanára. 1995-től a bécsi Staatsoper szólistája volt, együtt dolgozott a legjelentősebb karmesterekkel (Rilling, Norrington, Blomstedt), s dalénekesként is rendszeresen fellép különböző fesztiválokon. Az est dalait, áriáit, duettjeit szintén a Zeneakadémián tanító Virág Emese kíséri. Az Ének Tanszék népszerű korrepetitora kilenc alkalommal nyerte el az Artisjus-díjat, 2007-ben Gundel-díjat, 2008-ben pedig a Liszt-díjat érdemelte ki. Fellépett többek közt Bécsben, Párizsban, Bayreuthban, Londonban, Moszkvában, New Yorkban és Torontóban is. A három művésznő Solti termi dalestjén olyan művek hangzanak el, mint Gounod Rómeó és Júlia duettje, a fent említett három zeneszerző nyomába szegődő ifjú titán, Verdi hat románcának egyike, vagy Bellini Alvajárójából Almina áriája.