Egy kezünkön meg tudjuk számolni a ma már klasszikusként számon tartott női zeneszerzőket: Hildegard von Bingen, Clara Schumann, Fanny Mendelssohn, Lili Boulanger, Dame Ethel Smyth. Az ő műveiket sem játsszák sokat, de az újabb generáció (Kaija Saariaho, Judith Weir, Sofia Gubaidulina és a többiek) talán már egy kicsivel nagyobb esélyekkel indul – de nem sokkal többel.
Ezen szeretne változtatni a BBC Proms. 2013-ban először történt a fesztivál 118 éves történetében, hogy nő vezényelt egy koncerten (Marin Alsop), most pedig a kortárs női zeneszerzőket szeretnék erősebben képviselni.
Ez olyasmi, amit már régóta szeretnénk elérni – fogalmazott David Pickard igazgató. A bejelentésnek azért is itt van az ideje, mert az Egyesült Királyságban éppen száz éve kaptak szavazójogot a nők. (Standard)

Kapcsolódó
Miért olyan ritkák a női karmesterek?
Szinte szenzációként hatott a múlt héten, hogy az I. Nemzetközi Doráti Antal Karmesterversenyre a mintegy száz férfi versenyző mellett tizenkilenc nő is jelentkezett. Az Olasz Kultúrintézetben rendezett megmérettetés november 28-án ért véget, és végül egyik hölgy sem ért el helyezést. De miért is ekkora hír az, hogy egy karmesterversenyen nők is indulnak?