Klasszikus

A Capriccio hétfői vendége: Bán Teodóra

2008.07.07. 00:00
Ajánlom
A radiocafé 98.6 hétfő esténként kilenc órakor jelentkező klasszikus zenei kávézójának július 7-i vendége Bán Teodóra, a Szabad Tér Színház igazgatója, műsorvezetője pedig Zsoldos Dávid lesz.

A Capriccio, a radiocafé 98.6 népszerű hétfő esti klasszikus zenei kávézója 2003 áprilisa óta bizonyíték arra, hogy egy kereskedelmi rádióban is van helye egy könnyed hangulatú, mégis színvonalas komolyzenei műsornak. A műsor alapítói-szerkesztői – a 2003 őszén elhunyt Feyér Zoltán, valamint Nagy Bálint és Zsoldos Dávid – bíztak és bíznak abban, hogy a sok-sok kitűnő zenével fűszerezett, könnyed hangú beszélgetések azokban az alapvetően könnyűzenei orientáltságú hallgatókban is felkeltik a klasszikus zene iránti érdeklődést, akik eddig csak elvétve – vagy elvétve sem – hallgattak Bachot, Mozartot vagy Chopint. A műsor internetes médiapartnere a Fidelio.hu.

A 98,6 MHz-en fogható radiocafé 98.6 este kilenc órakor kezdődő klasszikus zenei kávézójában a műsorvezetők minden alkalommal más-más – nem feltétlenül muzsikus – vendéggel beszélgetnek a klasszikus zenéről. Az adás idején hívható telefonszám (1) 312-3000, az SMS-eket a (20) 9-986-986-os mobilszámon, az e-maileket pedig a capriccio@fidelio.hu címen fogadják a szerkesztők.

Programkereső

Legolvasottabb

Színház

„Az operettek a szüleim, a musicalek pedig a férjeim” – 90 éve született Galambos Erzsi

Balerinának készült, az operettek és musicalek koronázatlan királynője lett. Már gyerekkorában megtalálták a kisebb szerepek, később pedig olyan színészlegendákkal lépett színpadra, mint Somlay Artúr, Básti Lajos, Latabár Kálmán vagy Honthy Hanna. 1931. december 5-én született Galambos Erzsi.
Klasszikus

Magnificat, az örömteli várakozás himnusza

Számos zeneszerzőt megihletett a bibliai szövegre épült keresztény himnusz, a Magnificat, mely hagyományosan az adventi várakozás során szokott elhangozni.
Jazz/World

Elhunyt Kóbor János

78 éves korában elhunyt Kóbor János, az Omega együttes frontembere. A zenészt hetek óta kórházban kezelték koronavírus-fertőzéssel.
Plusz

Kihirdették a 2021-es Prima Primissima Díj nyerteseit

Tíz kategóriában vehették át a Prima Primissima Díjakat a magyar szellemi élet, a művészet, a tudomány és a sport jeles képviselői a Müpában tartott pénteki gálaesten.
Klasszikus

„Fontos, hogy ismét közel kerüljünk a közönséghez” – Beszélgetés Dinyés Somával

December 16-án családjával ad koncertet az Óbudai Társaskörben Dinyés Soma, akit régizenei munkásságáról és karnagyi tevékenységéről is sokan ismernek. A művész a koncert kiinduló ötlete mellett az utánpótlás-nevelés kérdéseiről és a kóruséneklés fontosságáról is mesélt

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Klasszikus magazin

Muzsika a vizek felett – séta a hamburgi Elbphilharmonie-ban

Januárban lesz öt éve, hogy megnyitotta kapuit Európa egyik legkülönlegesebb koncertterme, a hamburgi Elbphilharmonie. A hullámokat formázó épület egy pompás akusztikájú, nagy koncerttermet és egy kisebb kamaratermet rejt magában.
Klasszikus ajánló

Fiatal karmestertehetség vezényli az Óbudai Danubia Zenekart

Holly Hyun Choe, az Eötvös Péter Alapítvány mentorprogramjának résztvevője lesz az Óbudai Danubia Zenekar december 7-i koncertjének karmestere. A műsoron a szintén mentorált zeneszerző, Donghoon Shin egy műve is elhangzik.
Klasszikus interjú

„Fontos, hogy ismét közel kerüljünk a közönséghez” – Beszélgetés Dinyés Somával

December 16-án családjával ad koncertet az Óbudai Társaskörben Dinyés Soma, akit régizenei munkásságáról és karnagyi tevékenységéről is sokan ismernek. A művész a koncert kiinduló ötlete mellett az utánpótlás-nevelés kérdéseiről és a kóruséneklés fontosságáról is mesélt
Klasszikus magazin

Magnificat, az örömteli várakozás himnusza

Számos zeneszerzőt megihletett a bibliai szövegre épült keresztény himnusz, a Magnificat, mely hagyományosan az adventi várakozás során szokott elhangozni.
Klasszikus magazin

Bach és a létezés szakrális matematikája

Milyen zeneeszmény vezette Johann Sebastian Bachot odáig, hogy saját és Isten nevét egyetlen ütemben rejtse el a kottában? A lipcsei zeneszerzőt gyakran emeljük a legmagasabb piedesztálra, miközben merőben máshogy gondolkodott a zenéről, mint ahogy mi tesszük. Nem öncélú önkifejezésnek tartotta, hanem egy magasabb igazság keresésének.