Ittzés Gergely a koncert kapcsán kérdésünkre elmondta: „Partnerem egy New York-i illetőségű japán hölgy, akivel bő tíz évvel ezelőtt találkoztam. Többször járt már Magyarországon Érdi Tamás meghívására, én Gödöllőn találkoztam vele egy koncert erejéig, amiből aztán hosszú távú gyümölcsöző barátság és munkakapcsolat lett.”
A fuvolaművész a koncertről és a helyszínválasztásról szólva kiemelte, hogy „2014-ben volt egy kamaraestünk a Carnegie Hall kistermében, amely koncertet tulajdonképpen most tudjuk majd megismételni itthon, a Solti-teremben, némi műsorváltoztatással. Érdekesség, hogy a két terem mennyire hasonló felépítésű és atmoszférájú.”
A műsorban ismert és kevésbé népszerű darabok is elhangzanak majd Karg-Elert, Pijper, Pierné és Debussy repertoárjából.
„A műsorválasztásban a 19-20. század fordulójára koncentráltunk– így Ittzés. – A New York-i koncerten már játszottunk Debussy-darabokat, de ott egy kicsit messzebbről indultunk és Prokofjevnél kötöttünk ki. Ez alkalommal a második részben csak Debussy-kompozíciók szerepelnek, a koncert első felében pedig az ő kevésbé ismert kortársai közül vonultatunk fel néhány szerzőt. A partnerem csinált is egy lemezt Debussy prelűdjeiből Pleyel-zongorán, ezekből fog néhányat játszani, ezt követi a Syrinx című fuvolaszóló és a rokon tematikájú Egy faun délutánja fuvola-zongora átiratban, harmadikként pedig a g-moll hegedűszonáta”
A koncert első feléről szólva a fuvolaművész kiemelte: „Itt eredetileg is fuvolára írott művek szólalnak meg, sokkal kevésbé ismert, de nagyon izgalmas darabok. Sigfrid Karg-Elert nagyon közel áll hozzám, az egész életművét lemezre vettem. A másik szonáta Willem Pijpertől származik, aki szintén 20. század eleji alkotó Hollandiából, műveire az impresszionizmus és a strukturalista kísérletezés jellemző. A szünet előtti zárószám pedig Gabriel Pierné neobarokkos szerkesztésű brilliáns triója lesz, amiben Rohmann Ditta fog közreműködni gordonkán.”
Ittzés Gergely hamarosan megjelenő CD sorozatáról a következőket árulta el: „Az anyag egy része minden zenehallgató által ismert, egy másik része minden fuvolás által ismert és van egy harmadik, ahol rejtett kincseket próbálok beemelni a köztudatba, amikről úgy gondoltam helyük van a standard fuvolarepertoárban. A sorozat a 18. századtól járja be a fuvolás repertoárt egészen a 20. század közepéig. A felvételek készen állnak, az első két lemez még idén kijön.”