Július 26-án hosszabb tényfeltáró cikk jelent meg a Washington Postban a klasszikus zene területén is észlelhető szexuális erőszakról, zaklatásról. A cikk részben eddig is ismert esetekről (James Levine, Charles Dutoit, Daniel Lipton) beszél, de felbukkan benne többek között Daniele Gatti is. A Royal Concertgebouw Zenekar olasz származású első karmesterét két nő vádolta illetlen közeledéssel. 1996-ban Alicia Berneche-t, az akkor huszonnégy éves szopránénekesnőt környékezte meg, aki a Chicago-i Ryan Opera Centerben akart fellépéshez jutni. Gatti órákat ajánlott neki, majd amikor az öltözőjébe ment, megpróbálta megcsókolni, és megtapogatta. Egy másik szoprán, Jeanne-Michèle Charbonnet 2000-ben Bolognában találta magát hasonló helyzetben. „Ellöktem magamtól és kifutottam a helyiségből” – mondta a Postnak.
A nők hiába akarták jelenteni az esetet, a környezetükban azt a tanácsot kapták, hogy jobb csöndben maradni. „Ha előlépsz, kirúgnak, ő pedig folytatja” – idézte az intést Charbonnet.
Gattit meglepték a vádak: „Egész életben távol maradtam az olyan viselkedéstől, amit zaklatásnak lehetne nevezni, legyen akár pszichés, akár fizikai” – mondta. „Ha közeledtem valakihez, csak akkor tettem, ha meggyőződtem róla, hogy az érdeklődés kölcsönös.”
Augusztus 2-án a Royal Concertgebouw Zenekara bejelentette, hogy megszakítják Daniele Gatti munkaviszonyát. Indoklásukban azt írják, hogy a vádak lehetetlenné teszik a közös munkát a zenekar tagjaival és a személyzettel. Hozzátették, hogy a Washington Postban megjelent cikk után a zenekar több női tagja hasonló viselkedésről számolt be.
Norman Lebrecht azt írja a Slipped Disc oldalán, hogy a kirúgás oka egyszerűen az is lehet az említett súlyos vétségek mellett, hogy Gatti próbái unalomban vagy egyenesen rossz hangulatban telnek.