A pénteki és szombati hangverseny első felében a Dresch-kvartett és Shepp, az amerikai dzsessz óriása tavaly készül első közös lemezüket, a Hungarian Bebop számait játszották el. A májusban megjelent lemez műsora első ízben szerepelt élőadásban a francia fővárosban. A hét végi Shepp-Dresch est párizsi ősbemutató volt.
A szünet után a floridai "kalapos", és a budapesti "dudás" önálló szerzeményei mellett Duke Ellington és John Coltrane klasszikus darabjai hangzottak el bravúros megszólaltatásban. Archie Shepp néhány dalát is elénekelte.
A nevezetes párizsi bár közönsége elragadtatással fogadta a produkciót, hosszantartó tapsokkal, bekiabálásokkal köszönte meg "Misi Dresch" (ahogy Archie Shepp többször is bekonferálta) és zenésztársai - Kovács Ferenc hegedűs és trombitás, a fiatal Szandai Mátyás bőgős, valamint Baló István dobos - teljesítményét. Különösen nagy tetszést aratott a 12 perces, nagyszerű szólókkal tarkított Búzai dal című népzenei ballada, és a virtuóz cimbalmos, Balog Kálmán közreműködésével előadott Bánat, bánat című szerzemény, az afro-dzsessz és a magyar népzene hangjait összeötvöző szaxofonszólók felelgetése a Gyöngyvirág és a Megvertek engem azért kompozíciókban.
Az autentikus népzenei alapokból építkező nemzetközi színvonalú magyar dzsesszművész és együttese számára megtiszteltetés volt és megérdemelt sikert hozott a coltrane-i hagyományok őrzőjével, Archie Sheppel tartott két párizsi fellépés. A 66 éves fekete zenész az előző negyven év egyik legjelentősebb dzsessz-szaxofonosa, a műfaj vitathatatlan tekintélye. Az Európába áttelepült Archie Shepp többször is járt Magyarországon, legutóbb a Hungarian Bebop magyarországi bemutatóján. A Dresch-kvartett múlt szerdán a Párizsi Magyar Intézet újévi koncertjén nyújtott kivételes élményt a Bonaparte utcai palota előadótermét megtöltő közönségnek.