A Rolling Stone Magazin szerint a Hollywood Bowl ott van az USA tíz legjobb élőzenés koncerthelyszíne között. Nyáron a Los Angeles-i Filharmonikusok, az év többi részében pedig a Hollywood Bowl Zenekar otthonául szolgál. Olyan fellépők álltak már a színpadán, mint a Beatles, a Doors, a Rolling Stones, Louis Armstrong, Ella Fitzgerald, Elton John, Cher, Jason Mraz, a Depeche Mode, Lady Gaga, Kanye West vagy a Linkin Park. A klasszikus zenei fellépők listája sem kevésbé impozáns, a teljesség igénye nélkül Yo-Yo Ma, Sir Simon Rattle, Zubin Mehta, Lang Lang, Itzhak Perlman és Joshua Bell is muzsikált már itt.
Fischer Iván és a Budapesti Fesztiválzenekar 25 év után tért vissza erre az ikonikus helyszínre, ahol három különböző programmal léptek fel. A BFZ-t már a beharangozóban „ünnepelt vendégzenekarként”, Fischer Ivánt pedig „briliáns karmesterként” emlegették. A Los Angeles Times kritikájában kiemelte, hogy az együttes, amelyet joggal tartanak számon a világ élvonalában, mindent a lehető legnagyobb komolysággal csinál.
Az első koncertprogramról a kritikus így írt: „Beethoven Egmont-nyitánya perzselő volt, Brahms I. szimfóniája fenséges, Bruch negédes hegedűversenyét ritka fennköltséggel adta elő a zenekar és kifinomult játékú szólistája, Nicola Benedetti.
A mélység volt a rendezőerő ezen a csodálatos estén, ahol minden a lehető legmagasabb minőségű volt.”
A BFZ harmadik koncertje után a LAT azt is megállapította: a BFZ bebizonyította, miért van ma is nagyon nagy szükségünk Mozartra.
A zenekar New York-i koncertjét is „kihagyhatatlan eseményként” harangozták be, a közönség soraiban pedig ott ült Louis Langrée, a Mostly Mozart Fesztivál zeneigazgatója, és a világhírű jazztrombitás óriás, a Jazz at Lincoln Center zeneigazgatója, Wynton Marsalis is.
A fesztiválon harmadszor lépett fel az együttes. A New York Times szerint a vendégzenekarok felfrissítik a Mostly Mozart Fesztivált, a BFZ játékát pedig „vibrálónak és éleslátónak” nevezte a szerző, aki külön kiemelte, milyen fontos és sokat mondó gesztus volt Langrée jelenléte a koncertjükön.
A Classical Source ötcsillagos kritikájában a következőket emelte ki: „precízen, árnyaltan, eleganciával és tisztasággal tele, tökéletes egyensúlyban szólalt meg Haydn 88. szimfóniája”, Mozart Jupiter-szimfóniáját „pompásan játszották”, a Händel-áriák pedig a trinidadi szoprán, Jeanine De Bique előadásában „könnyedén, tisztán és magabiztosan, lélegzetelállítóan és ragyogóan” szólaltak meg.
A Budapesti Fesztiválzenekar itthon a 2019–20-as koncertszezont egy ingyenes Közösségi Héttel kezdi szeptember 2. és 10. között, majd Budapesten folytatják a Müpával közös fesztiváljukkal, az Európai Hidakkal szeptember 18-tól, ahol idén minden az olasz kultúra körül forog majd. A fesztivál egyik szenzációja Fischer Iván legújabb operarendezése, Monteverdi Orfeója, melyhez a karmester-rendező az eredeti szövegkönyvet alapul véve maga komponált befejezést.

Kapcsolódó
Miért írt új befejezést az Orfeóhoz Fischer Iván?
Valami nem stimmel Monteverdi Orfeójával. Fischer Iván több mint negyven éve ezt érzi, és most tett is érte, hogy ne így legyen: új befejezést írt hozzá. Hogy miért volt erre szükség?