Norvégia legjelentősebb kortárs muzsikusa, akinek háta mögött négy évtizedes pálya áll. Terje Tønnesen 1955-ben született Oslóban, szülei természettudósok voltak, ő viszont a zene területén mutatott tehetséget Bernben tanult Max Rostal irányítása alatt, tizenhét évesen pedig szülőhazája sajtójában már olyan hegedűsként emlegették, aki „annyira káprázatos, hogy az már párját ritkítja”.
Tanulóévei után rögtön zenekart alapított, ez lett a mára élvonalbeli Norvég Kamarazenekar, amelynek máig művészeti vezetője.
A kamarazenekar olyan művészekkel dolgozott együtt, mint Msztyiszlav Rosztropovics, James Galway és Maurice André. „Rosztropoviccsal játszani és találkozni rendkívül inspiráló volt. Ő egyike azoknak a zenészeknek, akik a legnagyobb hatással voltak rám, ahogy hegedűs „bálványaim” is, Isaac Stern és Jascha Heifetz.
Hosszú fekete hajával Tønnesen a zenekar arcává vált, de karizmatikus játéka azokat is meggyőzi, akiket nem érdekel a látvány. Vivaldi örök klasszikusát, A négy évszakot mindenképpen érdemes a zenekara egyéni előadásában meghallgatni, de a Kis éji zene című Mozart-opuszt is lemezre vette, ráadásul nem akárhogy.
Muzsikusként az adja nekem a legnagyobb örömet, ha van egy ötletem
– mondja Tønnesen. Ez a kreativitás vezeti Veszprémben, az Auer Fesztiválon is, ahol a népszerű Vivaldi-hegedűversenyeket saját átiratában adja elő. Az ő olvasatában a város zajaival körülvett és a természettől eltávolodott mai kor emberét halljuk a mű elején, majd zenei időutazáson veszünk részt Vivaldi koráig. Tønnesen A négy évszakot kelta–ír népi hegedüléssel, skót dudaszóval, mobiltelefon-hanggal egészíti ki, hogy ez az örökösen ismételt zenemű új levegőhöz jusson.
Terje Tønnesen augusztus 4-én lép fel az Auer Fesztiválon a veszprémi Hangvillában. Vivaldi mellett északi szerzők műveit játssza a Mendelssohn Kamarazenekarral.
A fejlécképen Terje Tønnesen és a Norvég Kamarazenekar, a fotó forrása a zenekar honlapja.