A Forrester Research szerint 2008-ra a zenei piac 33 százaléka és a videopiac 19 százaléka már nem kézbevehető adathordozókon történik, hanem az interneten keresztül. Az audio CD-eladások addigra 30 százalékkal esnek vissza a csúcsot jelentő 1999-es évhez képest.
A video-on-demand (VOD) rendszer, azaz a videók rendelésre történő online továbbítása 2005-re éves szinten 1,4 milliárd dollár bevételt hozhat, miközben a DVD és videokazetta eladások 8 százalékkal csökkennek, áll a Forester előrejelzésében.
Az egyszeri vagy többszöri lejátszásra megvett és letöltött adattal (zene, film) a kalózmásolatok hihetetlen gyors terjedésének is gátat remélnek szabni, mert becslések szerint az illegális másolatok miatt 700 millió dollár veszteség érte a CD-forgalmazókat 1999 óta.
„A fizikai médiákról való átváltás véget fog vetni a zeneipar bevételcsökkenésének, és új lehetőségeket fog nyitni moziipar számára. A lemezek és videók értékesítésével foglalkozó üzletekre azonban nehéz idők várnak” – mondta Josh Bernoff, a Forester egyik vezető elemzője.
A szélessávú internetelérés terjedésével a teljes szórakoztatóipari kereskedelmi piac át fog alakulni, mivel a zeneboltok és videokölcsönzők lassan el fognak tűnni, állítja a Forrester.
Szakértők szerint az a legvalószínűbb, hogy a jelenlegi adathordozók és az internetes letöltésen alapuló szolgáltatások egyszerre fognak növekedni egy ideig. Így a CD-, és sokkal nagyobb mértékben a DVD-forgalom növekedik majd a közeljövőben. A forgalomba került DVD-k száma a jelenlegi 1,4 milliárdról 2,6-ra emelkedhet 2008-ig, de ezzel párhuzamosan ugyanezen időszak alatt megháromszorozódhat a mostani 10 milliós VOD-előfizetők száma is.