A lap szerint A Vörös Tehén erőteljes illusztrációja annak, hogy néhány kulturális szereplő miként vált a leghangosabb kritikusává az Orbán Viktor miniszterelnök vezette Magyarország jobbra tolódásának és egyre tekintélyelvűbbé válásának.
Miközben a hagyományos baloldali ellenzéket korrupciós botrányok és saját kommunista múltja tartja megbéklyózva, egyre nagyobb azoknak a művészeknek a tábora, akik kritizálják az Európai Unió ideáljait próbára tevő magyar kormányt. A lap Fischer mellett közéjük sorolta Schiff Andrást és Alföldi Róbertet is.
Mint Fischer Iván a kompozícióval kapcsolatban elmondta, úgy gondolja, hogy a kultúrának nem kell a a napi politikával foglalkoznia, ugyanakkor nagy a felelőssége abban, hogy a hétköznapok eseményei között megragadja a lényeges momentumokat, feltárja a történések mögött körvonalazódó igazságot, és arra reflektáljon.
A tiszaeszlári per történetét feldolgozó alkotás eklektikus zenei eszközökkel él: a nagyzenekari hangzás mellett a cigányzenétől a klezmer-hangütésen át akár Mozart-reminiszcenciákig számos kifejezésmód keveredik mozaikszerű fogalmazásmódjában.