Szülőhazájának hagyományai mellett a nyugat-európai kultúra zenei nyelvét is folyékonyan beszéli, egyszerre előadóművész és zeneszerző, könnyedén ötvözi a klasszikus alkotásokat egyéni improvizációkkal és jazz-elemekkel, de az sem esik nehezére, hogy önmagával folytasson szellemes, ugyanakkor technikai értelemben is impozáns konverzációt, mint azon a felvételén, amelyen Stravinsky Sacre-jának négykezes átiratát egyedül rögzítette lemezre, önmagával játsszva kamarazenét. A párbeszéd mestere.
Világjáró művész, aki a New York-i Filharmonikusokkal éppúgy fellépett, mint a Concertgebouw Zenekarral, és a tokiói Suntory Hallban ugyanúgy magával ragadta már a közönségét, mint a bécsi Musikvereinban. Magyarországra sem most érkezik először, lehengerlő technikai tudása és fáradhatatlan előadói fantáziája révén azonban minden egyes koncertje friss élményt jelent. Bár akadnak, akik invenciójának könnyedségét egyszerű szemtelenségnek tartják, másokat ellenállhatatlanul magával ragad találékony humora. A Pannon Filharmonikusok hangversenyén Ravel G-dúr zongoraversenyének szólistájaként lép pódiumra, amelynek kaleidoszkópszerűen színes, pergő szélső tételei egy különös szépségű dallamvonalat kibontó lassú tételt fognak közre.
Cristian Mandeal, a koncert karmestere pályája elején Karajan és Celibidache vezetésével tökéletesítette tudását. Ma Románia első számú szimfonikus együttese, a George Enescu Filharmonikus Zenekar zeneigazgatója. A pécsi zenekar élén Enescu I. szvitjét és Dvořák VIII. szimfóniáját vezényli a Ravel-zongoraverseny mellett.