„Nem tudom megállni, hogy újra és újra lejátsszam ennek a felvételnek az utolsó tételét" - írja a The Guardian kritikusa az általa „mindig karakteresnek és meggyőzőnek" nevezett Budapesti Fesztiválzenekar legfrissebb hanglemezéről, Mahler IX. szimfóniájáról, amely május 20-án jelent meg.
A mahleri tradíció ápolása fontos szerepet játszik Fischer Iván és a zenekar életében, a IX. szimfónia előtt az I., a IV. és az V. szimfóniát is lemezre vették már, a 2015/16-os évadban pedig élőben hallhatja a közönség a VII. és a III. szimfóniát is. A BFZ hangfelvételei korábban kétszer is elnyerték a klasszikus zene „Oscarját", a Gramophone-díjat, 2007-ben éppen Mahler II. szimfóniájával.
Fischer Iván szerint a IX. egy nagyon komplex és látnoki, több szempontból is szívet tépő szimfónia, melynek dallamvilága egyszerre szomorú és gyönyörű. Mahler mesterien keveri ki benne a zenekari hangzás színeit, a szimfónia vége pedig a legtragikusabb és legmegkapóbb befejezés, amit a zeneszerző valaha komponált - írja ajánlásában a Fesztiválzenekar zeneigazgatója.
Nem véletlen, hogy a The Guardian kritikusa, aki a maximális öt csillaggal jutalmazta a felvételt, szintén a BFZ játékának szívszaggató intenzitását és gyöngédségét emelte ki. A Gramophone, amely nemrég az Év Művésze díjra jelölte Fischer Ivánt, azt írta: a Fesztiválzenekar ismét díjra esélyes lemezt készített, amely fenségesen szól. Norman Lebrecht, a világ egyik legismertebb zenekritikusa úgy fogalmazott: a hanganyag minden érzékszervet átmozgat, káprázatos lendület és bátorság jellemzi, a The New York Times szerint pedig „nagyszerű" felvételről van szó, „tele élettel".