Klasszikus

André Rieu elmondja, miért népszerűek a koncertjei, és miért nem az a többi

2017.10.25. 09:22
Ajánlom
A hegedűművész, aki leginkább egy időutazóra hasonlít, aki a 19. századi Bécsből érkezett hozzánk, úgy véli, hogy az ő titka a hitelesség.

André Rieu zenészcsaládból származik, Lehár Ferenc Gold und Silber című keringője hatására lett muzsikus, amelyet apja ráadásként játszott el egy koncertjén. Ekkor vette észre, hogy az emberek, akik egészen addig mozdulatlanul hallgatták a hangversenyt, mozogni kezdtek a székjeikben. „Le voltam nyűgözve.”

A hegedűs úgy véli, hogy a keringő műfaja magában foglal minden érzelmet a szeretettől a melankóliáig. Ráadásul egészséges is: „Egy keringő minden napra az orvost távol tartja!” – mondja. Fiatalkorában a Maastricht Szalonzenekarban játszott, de túl szégyellős volt, hogy mozogjon a színpadon. Egy csellista lány ragadta magához a mikrofont, aki táncra bírta az embereket. „Ezzel kezdődött minden.”

André Rieu

André Rieu (Fotó/Forrás: Marcel Van Hoorn)

André Rieu-t és zenekarát, a Johann Strauss Zenekart sokan szeretik, viszont a szakma nincs elragadtatva tőlük. A hegedűművész viszont vállalja, hogy amit ő csinál, az legalább annyira showbiznisz, mint művészet. Kezdetben feketében játszottak, aztán Rieu rájött, hogy az aranyozott székek jobban mutatnának, aztán megjelentek a dekoratív, múltidéző kosztümök. „Az én koncertem lakoma a szemnek, nem csak a fülnek.”

Arról, hogy miért népszerűbbek az ő koncertjei, mint más hangversenyek, Rieu ezt mondta: „Az én esetemben a varázsszó a hitelesség. A zenekar és én hiszünk a zene varázslatos erejében. Átérzünk minden egyes hangot, és megpróbáljuk lefordítani ezt a közönség számára. Imádjuk ezeket a csodás műveket, és talán az a helyzet, hogy a szeretet és a hitelesség az, ami hiányzik a klasszikus hangversenyekről.”

És hogy miként lehetne több embert bevonzani a komolyzenei koncertekre? „Amíg hiszel abban, amit csinálsz, minden lehetséges. Ne nézzünk úgy a klasszikus zenére, mint az elit szórakozására, ez mindannyiunk számára készült” – mondta Rieu, aki viszont számtalan koncertet ad a felső tízezer számára csillogó szalonokban, ő maga pedig egy kastélyban lakik Maastrichtben. –

Mozart egy popsztár volt életében, és biztos vagyok benne, hogy ha a 21. században élt volna, a poszterei ott lennének a lányok hálószobájában.

Mindenki vele szelfizne, és annyi lájkot kapna Facebookon, hogy meg sem lehetne számolni.”

(via Violinist.com)

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Szabadon hozzáférhető Sára Sándor hét emblematikus filmje

A közelmúltban elhunyt Sára Sándor emléke előtt tisztelegve, hét emblematikus filmjét mától 20 napon át szabadon elérhetővé teszi a Magyar Nemzeti Filmalap.
Klasszikus

RENDKÍVÜLI: Ázsiai turnéra indulunk a Concerto Budapesttel

Három nagyvárosba, Bangkokba, Fucsouba és Sanghajba kísérjük el a világhírű magyar szimfonikus zenekart, amely többek között Bartók mesterművével, a Concertóval a bőröndben utazik.
Zenés színház

A János vitéz az Operettszínházban – negyven év után

Kacsóh Pongrác daljátéka, a János vitéz novemberben tér vissza a Budapesti Operettszínház színpadára. Szeptember 30-án sajtónyilvános olvasópróbával vette kezdetét a munka, ahol számos érdekesség kiderült az előadásról és az alkotógárdáról.
Klasszikus

Kicsoda Hildur Guðnadóttir, a Joker zeneszerzője?

Egy nő a férfidominálta zeneszerzőszakmában, aki a Chernobyl után a Joker eredeti filmzenéjével új színt hoz a film világába.
Zenés színház

A punktól az opera felé – Kérdések és válaszok az operajátszásról

Új sorozat indult az Opera Magazinban, amelyben a színházi szakma képviselői beszélnek arról, szerintük hogyan érdemes operát játszani, mitől jó egy előadás, valamint mivel lehet megszólítani a fiatalokat és megtartani az idősebbeket. Az első részben Kiss Eszter Veronika és Fáy Miklós kritikusokat kérdezték.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus Nők a zenében

Kicsoda Hildur Guðnadóttir, a Joker zeneszerzője?

Egy nő a férfidominálta zeneszerzőszakmában, aki a Chernobyl után a Joker eredeti filmzenéjével új színt hoz a film világába.
Klasszikus ajánló

Simic Aleksander a Carnegie Hall előtt Budapesten ad koncertet

A fiatal csellista, a Virtuózok harmadik évadának döntőse és kétszeres különdíjasa október 13-án a Benczúr Házban ad szólókoncertet.
Klasszikus turné

RENDKÍVÜLI: Ázsiai turnéra indulunk a Concerto Budapesttel

Három nagyvárosba, Bangkokba, Fucsouba és Sanghajba kísérjük el a világhírű magyar szimfonikus zenekart, amely többek között Bartók mesterművével, a Concertóval a bőröndben utazik.
Klasszikus ajánló

Rolla János az életéről mesél a Fidelio Klasszikban

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása október 12-én lesz hallható a 92.1-en, benne interjú hallható Fila Balázsal, Hámori Mátéval és Rolla Jánossal.
Klasszikus felhívás

Október 11-én különleges szakmai nappal indul Müpa kritikaíró pályázata, a Karc

A Müpa a 2019/2020-as évadban negyedik alkalommal hirdeti meg a Karc kritikaíró pályázatot. A szervezők ismét a Müpa teljes programpalettájához kapcsolódóan várják a fiatal szerzők jelentkezését, valamint 2019. október 11-én rendezik meg a kritikaírással foglalkozó szakmai napot, mely komoly segítséget nyújt a pályázóknak.