Klasszikus

Aszófői Klasszikus Zenei Estek

2014.08.04. 15:42
Ajánlom
Festői környezetben, a Tihany melletti Aszófői katolikus templomban kerül sor augusztus 9-10-én az "Aszófői Klasszikus Zenei Estek" koncertsorozatra.

A kétnapos fesztivál alapítója és művészeti vezetője Csillagh Katalin zongoraművész szervezésében idén hetedik alkalommal kerül sor a koncertekre, melyek hagyományosan magas színvonala évről-évre nagyszámú közönséget vonz.

Csillagh Katalin idén is meghívott vendégeivel kínál különleges programot, melynek során közreműködnek Győri Noémi (fuvola), Éder Lili (hegedű), Balázs Júlia (szoprán), Daragó Zoltán (kontratenor), Vázsonyi János (szaxofon), Inoue Naoko (hegedű) és Hosung Chung (cselló). Augusztus 9-én, szombaton 19.00 órai kezdettel Telemann, Purcell, Vivaldi, Händel és Beethoven, műveiből hallhat a közönség válogatást, másnap pedig szintén 19.00 órakor Brahms, Franck, Sosztakovics, Fauré, Saint-Saëns és Schubert kamaraművei, illetve dalai hangzanak el. A koncertekre a belépés díjtalan.

Csillagh Katalin a budapesti Liszt Ferenc Zeneakadémián diplomázott, közben a torontói Glenn Gould Akadémia, a  salzburgi Mozarteum és a magyar Pro Renovanda Cultura Hungariae ösztöndíjával folytatott külföldi  tanulmányokat. Több nemzetközi versenyen ért el első helyezést. 

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

Amikor a nadrág és a kották is otthon maradnak

Vásáry Tamás számos alkalommal muzsikált együtt Érdi Tamással, ez a történet is egy ilyen koncertről szól. Érdi Szabó Márta könyvben írta meg fia történetét, ebből közlünk egy szemelvényt.
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Jazz/World

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Klasszikus kult50

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus hír

Draskóczky Gábort díjazta az Amerikai Hegedűtársaság

A clevelandi hangszertársaság minden évben díjakat ad át a legjobb vonós hangszerek és vonók készítőinek.
Klasszikus interjú

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Klasszikus lemez

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus koktélparti

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?