Klasszikus

Az Óbudai Danubia mutathatja be Kurtág György operáját itthon

2019.01.16. 16:00
Ajánlom
Előreláthatóan 2020-ban. Jövőbeli terveiről tájékoztatta a sajtót Óbuda 25 éves zenekara.

Folytatódnak az Óbudai Danubia Zenekar hangversenyei a Zeneakadémián és a BMC-ben. A koncerteken a népszerű művek mellett ritkán játszott és kevéssé ismert darabok is megszólalnak, így mások mellett a japán Takemicu Tóru, a brit Thomas Adés és az orosz Szofija Gubajdulina alkotásai - mondta el Hámori Máté karmester, művészeti vezető a tavaszi programokat ismertető szerdai sajtótájékoztatón Budapesten.

Felhívta a figyelmet a csütörtöki hangversenyre, amelyen Takemicu Visions, Mendelssohn e-moll hegedűverseny, Sibelius A tengeri nimfák és Debussy A tenger című műve hangzik el Pusker Júlia hegedűművész közreműködésével, Ricardo Casero spanyol karmester vezényletével a Zeneakadémián.

D__AS20190116009-164938.jpg

Ricardo Casero spanyol karmester az Óbudai Danubia Zenekarral próbál a zenekar próbatermében 2019. január 16-án. Első alkalommal dirigálja a Danubiát a karmester, aki Mendelssohn népszerű hegedűversenye mellett Sibelius és Takemitsu kevésbé ismert műveit fogja előadni a zenekarral. (Fotó/Forrás: MTI/Kovács Tamás)

A bérletes koncertsorozat második estjén, február 14-én Adés Asyla című műve és Beethoven IX. szimfóniája hangzik el Szabóki Tünde szoprán, Balga Gabriella mezzoszoprán, Szappanos Tibor tenor, Rácz István bariton és a Nemzeti Énekkar (karigazgató Somos Csaba) előadásában. Március 14-én Gubajdulina Offertorium és Vivaldi A négy évszak című művét Cosima Soulez-Lariviére és Zalai Antal hegedűművészek közreműködésével mutatják be, míg április 18-án Bach János-passiója szólal meg a debreceni Kodály Kórus (karigazgató Szabó Sipos Máté), Kolonits Klára szoprán, Bakos Kornélia mezzoszoprán, Rab Gyula tenor, Horváth István tenor és Kovács István basszus tolmácsolásában.

A művészeti vezető kitért arra is, hogy rejtvényfejtésre invitálják a közönséget, így február 4-től 14-ig várják a koncertek leírásaként szereplő idézetek forrását (műcím, szerző), valamint hogy mi kapcsolja ezt össze az aktuális koncerttel. A játék végén szerenádot sorsolnak ki az összes megfejtést beküldők között.

A tavaszi évadban a BMC a Rousseau, a Casanova és a George Sand című szalonkoncerteknek, valamint a családoknak szóló Kalandra fül! sorozatoknak ad otthont, s

a zeneszerző-portrésorozat utolsó koncertjén, január 25-én Baráth Emőke szoprán lép színpadra a zenekarral.

Hámori Máté kitért arra is, hogy folyamatosan jelen vannak a budapesti iskolákban és az idősebb korosztálynak is rendszeresen adnak koncerteket.

obudai-Dnubia-115132.jpg

Óbudai Danubia Zenekar

Ács Péter ügyvezető elmondta, hogy február 27-én lesz az Eötvös-kurzus zárókoncertje az Óbudai Danubia Zenekar közreműködésével, s az Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvánnyal a jövőben is folytatódik az együttműködés. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a tervek szerint

2020-ban bemutatják Magyarországon Kurtág György Fin de partie című operáját a milánói Scala művészeivel.

Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer polgármestere emlékeztetett: 2018-ban 60 millió forinttal támogatták a zenekar működését, de idén ezt az összeget 50 millió forinttal tervezik megemelni. A képviselőtestület döntése február elején várható - fűzte hozzá.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Budapest legmesésebb tetőteraszai

A Budapest100 csodája, hogy kinyitsz egy átlagos kaput a bulinegyed közepén és besétálsz egy 1800-as években épült ház ősfás udvarába. Vagy kijutsz egy tetőre és új perspektívát kapsz az egész városról. Galéria!
Vizuál

Nézd meg online Szabó Magda Pilátusát a IV. Hét Domb Filmfesztiválon!

A koronavírus-járvány miatt az interneten tekintheti meg a közönség hétfőtől a IV. Hét Domb Filmfesztivál döntős filmjeit, és a rendezvény történetében először szavazhat is a döntőbe jutott alkotásokra - közölték a fesztivál szervezői.
Színház

A két pápa – Magyarországon először a Rózsavölgyiben

Vecsei H. Miklós igazi színászlegendákkal állítja színpadra XVI. Benedek és Ferenc pápa különleges kapcsolatát.
Színház

Őrködjetek! – Léner Péter az SZFE-ügyről

Lapunkhoz eljuttatott levelében megszólalt az SZFE kapcsán a 84 éves Kossuth-díjas és Jászai Mari-díjas rendező, színigazgató, érdemes művész, akinek fia, Léner András is apja nyomdokaiba lépett: színész és rendező. A levelet változtatás nélkül közöljük!
Klasszikus

Elmarad a Nemzeti Filharmonikusok évadnyitó hangversenye

Nem tartják meg a Nemzeti Filharmonikus Zenekar szeptember 25-i koncertjét a Müpában, miután több tag kontaktusba került fertőzött személlyel.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus kritika

A hang szépsége – A Pannon Filharmonikusok Bécsi barátok című koncertjéről

Szeptember 19-én a pécsi Kodály Központban egy tavaszról elhalasztott hangversenyt hallhatott a közönség: a Pannon Filharmonikusok vendégeként Baráth Emőke adott elő Haydn- és Mozart-áriákból összeállított, súlytalannak nem mondható hangszeres számokkal gazdagított programot. A zenekart Vass András, a zenekar állandó karmestere vezényelte.
Klasszikus hír

Költözni kényszerül a Rádiózenekar

A Pázmány Péter Katolikus Egyetemhez kerül a Magyar Rádió által használt három épület, a Rádiózenekar viszont még nem szolgál közzétehető információkkal az ügyben. Az biztos, hogy költözniük kell.
Klasszikus hír

Elmarad a Nemzeti Filharmonikusok évadnyitó hangversenye

Nem tartják meg a Nemzeti Filharmonikus Zenekar szeptember 25-i koncertjét a Müpában, miután több tag kontaktusba került fertőzött személlyel.
Klasszikus interjú

„Minden, ami valóban személyessé válik bennünk, az inspiráció"

Ávéd János 12 évvel ezelőtt csatlakozott a Modern Art Orchestrához Fekete-Kovács Kornél felkérésére, azóta tenorszaxofonistaként, zeneszerzőként és hangszerelőként erősíti a zenekart. 2011-ben megalakította az Ávéd János Balance formációt, melynek célja, hogy új zenei lehetőségeket fedezzenek fel és spontán felmerülő dallami elemeket használjanak. A művésszel Kodály hagyatékának gondozásáról, új, saját lemezéről és inspirációs forrásokról beszélgettünk.
Klasszikus magazin

Amerikában éppen arról megy a vita, hogy rasszista-e a klasszikus zeneelmélet

De óvatosan ítéljünk a kérdésben, mert nem minden „libsi” mondja, hogy rasszista, és senki nem lesz híve a fehér felsőbbrendűségnek attól, mert szereti Beethovent vagy Wagnert.