Baráth Emőke a Zeneakadémia mellett a firenzei Luigi Cherubini Konzervatóriumot is elvégezte. Ez a kettősség azóta is meghatározza az életét, a legfontosabb európai koncerttermek rendszeres fellépője. Itthon is gyakran színpadra áll, februárban például Händel Susannah című oratóriumának címszerepét énekelte.

Kapcsolódó
Händel közönsége nem tudott mit kezdeni az oratórium műfajával
Hatvanhárom évesen, őrült tempóban, másfél hónap alatt írta Händel a Susanna című oratóriumot, amely a zeneszerző zseniális érzékét bizonyítja a műfajhoz. Magyarországon most először hangzik el a mű, Baráth Emőke címszereplésével a Vigadóban.
„Ma sokkal komolyabban veszem a munkámat, az előadóművészet felelősségét” – mondja a Tutti Magazine interjújában Baráth Emőke, amikor arról kérdezik, hogy tekint vissza öt évvel ezelőtti önmagára. Nagyon gyorsan telik számára az idő. „Jógázom és futok” – felel arra, hogyan kapcsolódik ki. „A hosszútávfutás olyan, mint a meditáció.”
Az énekesnő sokat szerepel Franciaországban, most Gluck Orfeusz és Eurüdiké című operájában lép fel a Théâtre des Champs-Élysées-ben.
„Tudom, hogy meglepő, számomra is az, de ismertebb vagyok Franciaországban, mint Magyarországon. Azt hiszem, a klasszikus zene itt több embert érdekel.
(...) A barokk zene határozottan népszerűbb (...). Nagyon fontos számomra a franciák befogadása, mert tudom, hogy a párizsi közönségnek nagy igényei vannak, hiszen magas minőséghez szoktak. Meghat a támogatásuk, a tetszésük. Szeretek Franciaországban énekelni.”
Baráth Emőkét leginkább a barokk zene előadójaként ismerjük, de emellett Debussy és a kortárs zeneszerzők műveit is kiválóan interpretálja. „Nagyon nehéz elmondani, mi köt annyira a barokk zenéhez.
Tizenéves koromban gyakran hallgattam komolyzenei rádióadásokat, és amikor egy barokk művet sugároztak, bennem volt az a zsigeri érzés, ami csak a szerelemhez hasonlítható. (...) Aztán elkezdtem énekelni, és azt vettem észre, hogy a barokkot nagyon természetesen éneklem.”
A teljes interjút francia nyelven itt lehet elolvasni.

Kapcsolódó
"Annyit tudtam, hogy a barokk zenét szeretem"
Baráth Emőke Philippe Jarousskyval készített új lemezt Orfeusz története címmel, melyen Monteverdi, Sartorio és Rossi zenéi hallhatók. Fáy Miklós beszélgetett az énekesnővel.