Klasszikus

Baráth Emőke: Többen ismernek Franciaországban, mint a hazámban!

2018.05.05. 16:07
Ajánlom
A nemzetközi hírű szopránénekesnő egy francia magazinnak adott interjúban elárulta, hogy talált rá a barokk repertoárra, miért szereti Franciaországot, és hogyan kapcsolódik ki a munkából.
Baráth Emőke

Baráth Emőke

Baráth Emőke a Zeneakadémia mellett a firenzei Luigi Cherubini Konzervatóriumot is elvégezte. Ez a kettősség azóta is meghatározza az életét, a legfontosabb európai koncerttermek rendszeres fellépője. Itthon is gyakran színpadra áll, februárban például Händel Susannah című oratóriumának címszerepét énekelte.

Händel közönsége nem tudott mit kezdeni az oratórium műfajával

Kapcsolódó

Händel közönsége nem tudott mit kezdeni az oratórium műfajával

Hatvanhárom évesen, őrült tempóban, másfél hónap alatt írta Händel a Susanna című oratóriumot, amely a zeneszerző zseniális érzékét bizonyítja a műfajhoz. Magyarországon most először hangzik el a mű, Baráth Emőke címszereplésével a Vigadóban.

„Ma sokkal komolyabban veszem a munkámat, az előadóművészet felelősségét” – mondja a Tutti Magazine interjújában Baráth Emőke, amikor arról kérdezik, hogy tekint vissza öt évvel ezelőtti önmagára. Nagyon gyorsan telik számára az idő. „Jógázom és futok” – felel arra, hogyan kapcsolódik ki. „A hosszútávfutás olyan, mint a meditáció.”

Az énekesnő sokat szerepel Franciaországban, most Gluck Orfeusz és Eurüdiké című operájában lép fel a Théâtre des Champs-Élysées-ben.

„Tudom, hogy meglepő, számomra is az, de ismertebb vagyok Franciaországban, mint Magyarországon. Azt hiszem, a klasszikus zene itt több embert érdekel.

(...) A barokk zene határozottan népszerűbb (...). Nagyon fontos számomra a franciák befogadása, mert tudom, hogy a párizsi közönségnek nagy igényei vannak, hiszen magas minőséghez szoktak. Meghat a támogatásuk, a tetszésük. Szeretek Franciaországban énekelni.”

Baráth Emőkét leginkább a barokk zene előadójaként ismerjük, de emellett Debussy és a kortárs zeneszerzők műveit is kiválóan interpretálja. „Nagyon nehéz elmondani, mi köt annyira a barokk zenéhez.

Tizenéves koromban gyakran hallgattam komolyzenei rádióadásokat, és amikor egy barokk művet sugároztak, bennem volt az a zsigeri érzés, ami csak a szerelemhez hasonlítható. (...) Aztán elkezdtem énekelni, és azt vettem észre, hogy a barokkot nagyon természetesen éneklem.”

A teljes interjút francia nyelven itt lehet elolvasni.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus interjú

Bencze Máté: "Sikerült olyan átütő erővel játszanom, hogy ez a közönségnek is átjöjjön"

Virtuózok közönségdíjas, Eurovision Young Musicians döntős, és múlt hétvégén a szerbiai FEMUS 2019 nemzetközi fúvósverseny minden elérhető díját is besöpörte. Európa egyik legmagasabb klasszikus zenészével, a 203 centis, 18 éves hajdúböszörményi szaxofonossal, Bencze Mátéval beszélgettünk.
Klasszikus hírek

José Cura a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek állandó vendégművésze lesz

A jövő évadtól induló együttműködés részeként november 13-án Verdi Requiemjét vezényli a Müpában az argentin művész.
Klasszikus ajánló

Hogyan hangzik Jerikó lerombolása a zene nyelvén? Händel a Zeneakadémián

Händel a barokk kor monumentális komponistája, zenéjének fensége máig megőrizte fényét. A Joshua viszont még hozzá képest is grandiózus.
Klasszikus interjú

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Klasszikus interjú

„A Kárpát-medencei népzene ihletforrás számomra”

A Bartók Világverseny első helyezése után az Artisjus Junior díját is begyűjtötte Dobos Dániel. A fiatal zeneszerzőt inspirációkról, jövőbeli célokról kérdeztük bemutatkozó interjúnkban.