Klasszikus

Baráth Emőke: Többen ismernek Franciaországban, mint a hazámban!

2018.05.05. 16:07
Ajánlom
A nemzetközi hírű szopránénekesnő egy francia magazinnak adott interjúban elárulta, hogy talált rá a barokk repertoárra, miért szereti Franciaországot, és hogyan kapcsolódik ki a munkából.
Baráth Emőke

Baráth Emőke

Baráth Emőke a Zeneakadémia mellett a firenzei Luigi Cherubini Konzervatóriumot is elvégezte. Ez a kettősség azóta is meghatározza az életét, a legfontosabb európai koncerttermek rendszeres fellépője. Itthon is gyakran színpadra áll, februárban például Händel Susannah című oratóriumának címszerepét énekelte.

Händel közönsége nem tudott mit kezdeni az oratórium műfajával

Kapcsolódó

Händel közönsége nem tudott mit kezdeni az oratórium műfajával

Hatvanhárom évesen, őrült tempóban, másfél hónap alatt írta Händel a Susanna című oratóriumot, amely a zeneszerző zseniális érzékét bizonyítja a műfajhoz. Magyarországon most először hangzik el a mű, Baráth Emőke címszereplésével a Vigadóban.

„Ma sokkal komolyabban veszem a munkámat, az előadóművészet felelősségét” – mondja a Tutti Magazine interjújában Baráth Emőke, amikor arról kérdezik, hogy tekint vissza öt évvel ezelőtti önmagára. Nagyon gyorsan telik számára az idő. „Jógázom és futok” – felel arra, hogyan kapcsolódik ki. „A hosszútávfutás olyan, mint a meditáció.”

Az énekesnő sokat szerepel Franciaországban, most Gluck Orfeusz és Eurüdiké című operájában lép fel a Théâtre des Champs-Élysées-ben.

„Tudom, hogy meglepő, számomra is az, de ismertebb vagyok Franciaországban, mint Magyarországon. Azt hiszem, a klasszikus zene itt több embert érdekel.

(...) A barokk zene határozottan népszerűbb (...). Nagyon fontos számomra a franciák befogadása, mert tudom, hogy a párizsi közönségnek nagy igényei vannak, hiszen magas minőséghez szoktak. Meghat a támogatásuk, a tetszésük. Szeretek Franciaországban énekelni.”

Baráth Emőkét leginkább a barokk zene előadójaként ismerjük, de emellett Debussy és a kortárs zeneszerzők műveit is kiválóan interpretálja. „Nagyon nehéz elmondani, mi köt annyira a barokk zenéhez.

Tizenéves koromban gyakran hallgattam komolyzenei rádióadásokat, és amikor egy barokk művet sugároztak, bennem volt az a zsigeri érzés, ami csak a szerelemhez hasonlítható. (...) Aztán elkezdtem énekelni, és azt vettem észre, hogy a barokkot nagyon természetesen éneklem.”

A teljes interjút francia nyelven itt lehet elolvasni.

Kapcsolódó

"Annyit tudtam, hogy a barokk zenét szeretem"

Baráth Emőke Philippe Jarousskyval készített új lemezt Orfeusz története címmel, melyen Monteverdi, Sartorio és Rossi zenéi hallhatók. Fáy Miklós beszélgetett az énekesnővel.

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

95. életévében elhunyt Párkai István kóruskarnagy

A Kossuth- és Liszt-díjas kóruskarnagy, a nemzet művésze, a Zeneakadémia karmester és karvezető tanszékének egykori tanszékvezető tanára 1963-ban alapította meg a Liszt Ferenc Kamarakórust, amelynek harminc évig vezető karnagya volt.
Plusz

„Vissza a pénzt a kultúrába!” – Duda Éva és Fodor Tamás felolvasta a FESZ követeléseit a Civil Sugárúton

Az 1848-as forradalom évfordulója alkalmából Civil Sugárút néven, civil szervezetek részvételével tartottak eseménysorozatot a Hősök tere és az Andrássy út között március 14-én és 15-én. Itt hangzott el a Független Előadó-művészeti Szövetség kiáltványa.
Plusz

„Nem karriert, sokkal inkább magamat próbáltam építeni” – interjú Menyhárt Jenővel, az Európa Kiadó énekes-gitárosával

„Az én fejemben is többször megfordult, hogy disszidáljak. Egyszer ténylegesen közel kerültem ahhoz, hogy meg is tegyem” – meséli az Európa Kiadó énekes-gitárosa, Menyhárt Jenő. Interjú.
Színház

Harmadszor mutatta be a Szegedi Nemzeti Színház az anatevkai tejesember történetét

Király Levente és Gregor József után ezúttal Borovics Tamás bújt Tevje bőrébe a Hegedűs a háztetőn című musical szegedi előadásában. A zenés produkció márciusban három, áprilisban további két alkalommal látható a Nagyszínházban.  
Vizuál

Petőfi 200 – Vetítéssorozat indul a Toldi Moziban

Március 23. és június 8. között klasszikus filmek és szakértői beszélgetések segítségével idézhetjük meg a kétszáz éve született költő alakját, emlékezetét.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Klasszikus ajánló

A mozdulatok költészete – kezdődik a Pastorale-sorozat

A Pastorale családi előadás-sorozat a 2023-as évadban is a Pesti Vigadó Dísztermében, a Szent István Filharmonikusok és a Magyar Művészeti Akadémia közös rendezésében valósul meg. A 2023-as sorozat nyitókoncertje A mozdulatok költészete címmel, a Táncművészeti Egyetem közreműködésével mutat be egy különleges zenei világot.
Klasszikus gyász

95. életévében elhunyt Párkai István kóruskarnagy

A Kossuth- és Liszt-díjas kóruskarnagy, a nemzet művésze, a Zeneakadémia karmester és karvezető tanszékének egykori tanszékvezető tanára 1963-ban alapította meg a Liszt Ferenc Kamarakórust, amelynek harminc évig vezető karnagya volt.
Klasszikus hír

Fesztivállal és versennyel emlékeznek Tallér Zsófia zeneszerzőre

Tallér Zsófia elismert zeneszerző, tanár 2021-ben hunyt el, nagy űrt hagyva maga után a magyar kulturális életben. Emlékére idén tavasszal először szervezik meg hagyományteremtő céllal a Sofianetta Fesztivált.
Klasszikus interjú

„Ha csinálsz valamit, csináld jól!” – interjú Varga Gilberttel

Varga Gilbert március 24-én a Müpában, 25-én a pécsi Kodály Központban vezényli a Pannon Filharmonikusokat. A világhírű dirigenst Franciaországban értük utol.
Klasszikus interjú

„Csajkovszkij és Rahmanyinov sose támogatná ezt a háborút” – Interjú Oksana Lynivvel

Az ukrán karmester a Concerto Budapesttel lép fel március 17-én a Zeneakadémián, ebből az alkalomból korábbi magyarországi élményeiről, a hangverseny műsorának aktualitásáról és természetesen a hazájában dúló háborúról is beszélgettünk.