Klasszikus

Baráti Kristóf nyerte a Paganini Hegedűversenyt

2010.10.26. 11:40
Ajánlom
A magyar hegedűművész nyerte a VI. Paganini Nemzetközi Hegedűversenyt Moszkvában. A döntőt hétfőn este tartották, a zsűri éjjel hirdetett eredményt, a gálakoncertet és a díjátadót október 27-én tartják.

A nyolctagú zsűri harmincöt induló közül hat versenyzőt juttatott a döntőbe: két oroszt, egy ukránt, két dél-koreait és Baráti Kristófot. Közülük a magyar muzsikus nyerte el az 50 ezer dollárral járó első díjat. Baráti Kristóf Paganini I. hegedűversenyét adta elő a döntőben a Moszkvai Szimfonikus Zenekar kíséretében.

A 2003-ban alapított moszkvai verseny október 19-én kezdődött. A nemzetközi zsűriben neves belga, japán, kanadai, amerikai és francia zenészek ültek. Az összegzés szerint a versenyanyag felölelte a hegedűirodalom legvirtuózabb műveit, köztük Vieuxtemps, Wieniawsky, Sarasate, Tartini és Brahms darabjait.

Baráti Kristóf 1979-ben született Budapesten zenész családban: édesanyja hegedűs, édesapja csellista. Gyermekkora jelentős részét Venezuelában töltötte, ahol nyolc évesen lépett először színpadra szólistaként a Maracaibói Szimfonikus Zenekarral. Zenei tanulmányait édesanyjával kezdte, majd Caracasban Emil Friedman professzor irányításával folytatta. Tizenkét éves korában nyert felvételt a Budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem előkészítő tagozatára, ahol Tátrai Vilmos és Szenthelyi Miklós voltak a mesterei.

Eduard Wulfson professzor, a Stradivarius Társaság igazgatója 1996-ban fedezte fel Baráti Kristófot a párizsi Jacques Thibaud Nemzetközi Hegedűversenyen. Kristóf a Stradivarius Társaság jóvoltából a Lady Harmsworth nevű, 1703-as Stradivari mesterhegedűn játszik. A fiatal hegedűművész 1997-ben a brüsszeli Erzsébet Királynő Nemzetközi Hegedűversenyen III. díjat és közönségdíjat kapott, az 1996-os párizsi Jacques Thibaud Nemzetközi Hegedűversenyen pedig második lett, továbbá egy évvel korábban megnyerte a Rodolfo Lipizer Nemzetközi Hegedűversenyt Goriziában.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus ajánló

Hogy lesz egy párkapcsolati drámából krimi?

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása február 23-án lesz hallható a 92.1-en, benne interjú hallható Kálid Artúrral, Szigetvári Dáviddal, Tóth Endrével és Zsuráfszky Zoltánnal.
Klasszikus interjú

Bencze Máté: "Sikerült olyan átütő erővel játszanom, hogy ez a közönségnek is átjöjjön"

Virtuózok közönségdíjas, Eurovision Young Musicians döntős, és múlt hétvégén a szerbiai FEMUS 2019 nemzetközi fúvósverseny minden elérhető díját is besöpörte. Európa egyik legmagasabb klasszikus zenészével, a 203 centis, 18 éves hajdúböszörményi szaxofonossal, Bencze Mátéval beszélgettünk.
Klasszikus hírek

José Cura a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek állandó vendégművésze lesz

A jövő évadtól induló együttműködés részeként november 13-án Verdi Requiemjét vezényli a Müpában az argentin művész.
Klasszikus ajánló

Hogyan hangzik Jerikó lerombolása a zene nyelvén? Händel a Zeneakadémián

Händel a barokk kor monumentális komponistája, zenéjének fensége máig megőrizte fényét. A Joshua viszont még hozzá képest is grandiózus.
Klasszikus interjú

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.