Klasszikus

Bécsi szezonkezdés Rost Andreával

2004.09.13. 00:00
Ajánlom
Csaknem a legutolsó pillanatban hívták Rost Andreát Bécsbe, hogy a hirtelen megbetegedett Stefania Bonfadelli helyett Gilda szerepét éneklje a Rigolettóban.

Augusztus végén még nem Rost Andrea neve szerepelt a műsorban, egy hét múlva már ő állt a színpadon Verdi operájában. - A próbák izgalmát külön fokozta, hogy kezdő karmester vezényelt, igaz, az orosz Kirill Petrenkót a legnagyobb ígéretek egyikének tartják, tehetsége minden kétségen felüli, és ezt be is bizonyította - mondja Rost Andrea. A két előadás tomboló siker volt, Rost Andreát, a herceg szerepét éneklő José Brost, nem utolsósorban pedig Rigoletto megszemélyesítőjét, Anthony Miachaels-Moore-t alig engedte el a közönség. Pedig az előadás egy régebbi rendezés - Sandro Sequi munkája -, a lehető leghagyományosabb felfogásban, ugyanígy korhűek a jelmezek, és a díszlet magas színvonalon ugyan, de ebben a különlegességet igénylő világban meglepő módon egyszerűen csak követi a történetet. Ezúttal nemcsak a közönséget hódították meg az énekesek, a kritika is az egekig magasztalta az előadást, külön kiemelve, hogy ez az az opera, amelyben nem mindig elég a tökéletes hang, itt a játék legkisebb hibája illúziót ronthat. Márpedig ezen az előadáson ilyesmi nem volt. Az énekesek teljesítményét elemezve a Die Presse szigorú kritikusa Rost Andrea szopránját varázslatosnak nevezi, hangját a korábbinál teltebbnek találja, játékát, fellépését dicséri. Az előadás még háromszor van műsoron, már az eredeti szereposztással.

Rost Andrea nem új a bécsi közönség számára, tíz évnél is régebben írt alá először szerződést - akkor még több hónapra, mostanában már inkább egyes előadásokra. A bécsi opera az előző szezont velem zárta - mondja. Júniusban öt előadáson lépett fel Gounod Rómeó és Júliájában. Mostanában nem jön - teszi hozzá. Októberben Gildát énekli ismét - Japánban. A legfontosabbak most budapesti kötelezettségei, ősszel a társulattal utazik vendégszerepléseire. Januártól New Yorkban és Washingtonban énekel Mozartot, majd tavasszal London következik.

A Rigoletto két előadásán az operaház nézőterén gombostűt nem lehetett elejteni, az állóhelyek is mind elkeltek, s ez általában jellemző erre a házra. Ioan Holender igazgató most arra a legbüszkébb, hogy Richard Strauss kevésbé népszerű operája, a Daphne is órási siker: a szezon végi bemutató után az első előadások megtöltötték az operát, és minden jegy elkelt a szeptemberi előadásokra is. Bár Holender folyamatosan felrója a költségvetés szűkmarkúságát, tény, hogy az opera a tavalyi évadot 1,5 millió eurós nyereséggel zárta - pedig 400 ezres veszteségre számítottak. Mindezt ügyes szervezésnek köszönheti - a jegyárak aligha emelhetők tovább: a japán vendégszereplést például ügynökség közbeiktatása nélkül, saját erőből szervezik, és takarékoskodnak minden fronton: az énekesek meglepően alacsony gázsit kapnak. Mégsem tartható sokáig az 1995 óta változatlan költségvetés, lassan nem elég azzal érvelni, hogy Bécsben énekelni megtiszteltetés - véli az igazgató.

Bécs, 2004. szeptember

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Ez a klarinétos nem jutott be álmai iskolájába, mert a barátnője hamis elutasító levelet küldött neki

Szegény Eric Abramovitz hétéves kora óta egy Los Angeles-i konzervatóriumban akart tanulni, de a barátnője nem akarta, hogy a fiú olyan messze költözzön tőle, és akcióba lépett.
Plusz

Művészettel az orvostanhallgatók kiégése ellen

Empatikusabbak, jobb a kapcsolatuk a betegekkel, kevésbé hajlamosak a depresszióra és jobban bírják a terhelést – egy kutatás szerint a művészeti és humán tárgyak ilyen hatással vannak a diákokra. Ehhez pedig az is elég, ha zenét hallgatnak, nem muszáj maguknak is játszani valamilyen hangszeren.
Zenés színház

Magasrangú francia kitüntetést kapott Jonas Kaufmann

A német tenor, aki továbbra is egy személyben látja el az előző generáció három tenorjának feladatait, a Művészi Érdemrend tiszti fokozatát kapta meg a franciáktól.
Tánc

„Ne játszd túl, de kevés se legyél!”

Két életük van: az egyik az általános iskolában kezdődik minden reggel, mint minden átlagos gyereké, a másik délután egykor a Madách Musical Táncművészeti Iskolában, ahol felveszik a balettcipőt és elkezdik próbálni a Billy Elliot – a Musical című darabot.
Klasszikus

Magyar Örökség Díjat kap az Óbudai Danubia Zenekar

A fennállásának 25. évfordulóját ünneplő együttest az MTA dísztermében tüntetik ki szombaton további hat díjazottal együtt.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Klasszikus fesztivál

A zene mellett a tánc és a képzőművészet is megjelenik a Zempléni Fesztiválon

A 10 napos rendezvény 37 helyszínen 60 programmal várja látogatókat augusztus 10. és 19. között.
Klasszikus humor

Molto scherzando: Ilyen, ha a karmester szelfibotra cseréli a pálcát

Persze csak a Photoshop segítségével, egy komoly karmester soha nem tenne ilyet!
Klasszikus

Ez a klarinétos nem jutott be álmai iskolájába, mert a barátnője hamis elutasító levelet küldött neki

Szegény Eric Abramovitz hétéves kora óta egy Los Angeles-i konzervatóriumban akart tanulni, de a barátnője nem akarta, hogy a fiú olyan messze költözzön tőle, és akcióba lépett.
Klasszikus ajánló

Fidelio Klasszik: Ha leszáll az éj, írni kezd

A Fidelio és a Klasszik Rádió 92.1 közös magazinműsorának június 23-i adásában vendégünk lesz Érdi Szabó Márta, Dr. Földvári-Oláh Csaba, Horváth János Antal és Vaskor Gréta.
Klasszikus hír

Magyar Örökség Díjat kap az Óbudai Danubia Zenekar

A fennállásának 25. évfordulóját ünneplő együttest az MTA dísztermében tüntetik ki szombaton további hat díjazottal együtt.