Klasszikus

Design Oscar a Zeneakadémiának

2014.09.02. 15:21
Ajánlom
A legjelentősebb világmárkák design-teljesítményét elismerő Red Dot Design Award díjat nyert a Zeneakadémia duális identitását kifejező, egységes és markáns arculata.

A Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató vezetésével és az Allison Group közreműködésével megalkotott új - többek közt a programmagazint, az egyestés műsorfüzeteket, a névjegyeket, valamint a logócsaládot is tartalmazó - intézményi imázs több mint hétezer pályázat közül nyerte el a 24 tagú nemzetközi zsűri tetszését. A kommunikációs design verseny corporate identity elnevezésű királykategóriájában a világ zenei intézményei közül egyedül a Zeneakadémia érdemelte ki a nemzetközi design-elit piros pontját. Az elmúlt években a nemzetközi Rotary Club, a Levi Strauss & Co., a Süddeutsche Zeitung, az AP hírügynökség, a BMW csoport, a Porsche csoport, a Lamborghini, a London Education Centre, a Leica Camera, az amszterdami Van Gogh Museum, az Ernst & Young vagy a világhírű "ceruzagyár" a Faber-Castell részesült ilyen elismerésben.

A Red Dot Design Award-ot 1954-ben adták át először ipari formatervezők részére - a kommunikációs design 1993 óta létezik. Idén a több mint hatvan országból - Algériától az Amerikai Egyesült Államokon át Nepálig és Belaruszig - érkezett 7096 projektből 569 kapott valamilyen elismerést. A corporate identity főkategóriában pedig 63 találtatott érdemesnek piros pontra. A díjnyertes munkák a legnagyobb kortárs dizájn gyűjteményekbe, az esseni és a szingapúri Red Dot múzeumokba is bekerülnek.

A 2013. október 23-án újranyílt, a rekonstrukció befejezésével működésében is megújult Zeneakadémia duális együttállását közvetítő, az építészeti ikonográfiából merítő markánsan új arculatot a Szabó Stein Imre vezette kreatív csapat alkotta meg. Az arculat megalkotásának kiindulási alapja a Liszt Ferenc téri épület építészeti öröksége, motívumkincse, ikonográfiája, filozófiája - a századforduló budapesti szecessziója volt. "A patina és progresszió között ívelő feszültségre építettük a vizuális stratégiát" - fogalmaz a kommunikációs igazgató. Az arany árnyalatait használó alaplogó a hagyomány és az integrált intézményi dualitás erős progresszivitását tükrözi. A koncertközpont önálló logója a babérkoszorút koncentrikus körformává transzformálta, megidézve az épület Apollóni napmotívumait. A végeredmény egy, a külföld számára is azonnal beazonosítható, egymásnak feszülő koncepcionális elemekből alkotott, markáns identitású vizuális jelrendszer lett.

A Zeneakadémia - szintén környezetbarát papírra nyomtatott - egyestés koncertismertetői teljességgel egyedinek számítanak a nemzetközi koncertéletben. A zsebkönyvszerű, bensőséges formátum, a kortárs könyvgrafika világelitjéhez sorolandó rajzos illusztrációk, a műsorra reflektáló, vállaltan vélemény műfajú esszék mintegy beavatják a közönséget az élőzene misztériumába.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

Amikor a nadrág és a kották is otthon maradnak

Vásáry Tamás számos alkalommal muzsikált együtt Érdi Tamással, ez a történet is egy ilyen koncertről szól. Érdi Szabó Márta könyvben írta meg fia történetét, ebből közlünk egy szemelvényt.
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Jazz/World

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Klasszikus kult50

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus hír

Draskóczky Gábort díjazta az Amerikai Hegedűtársaság

A clevelandi hangszertársaság minden évben díjakat ad át a legjobb vonós hangszerek és vonók készítőinek.
Klasszikus interjú

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Klasszikus lemez

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus koktélparti

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?