A december 5-i középdöntő és a közönségszavazás után kiderült, hogy a négy külföldi mellett két magyar versenyző is lesz a Solti Györgyről elnevezett karmesterverseny döntőjében. A december 13-15. között zajló finálé előtt ismerje meg a résztvevőket.
Cser Ádám
1979-ben született, tehát néhány évvel idősebb, mint a mezőny java, de ez azt is jelenti, hogy Cser Ádámnak számottevő tapasztalata van már a szakmában, különösen ami a zenés színházat illeti. Az operaénekes Cser Krisztián fivére 2008-tól Zalaegerszegen, 2010-től Szolnokon dolgozott, 2012-ben pedig a Miskolci Nemzeti Színház zeneigazgatójává nevezték ki. Igencsak ambiciózus: "Azt gondolom, hogy csak a dobogó jelent igazi sikert, mert a helyezés nemzetközi szinten pozicionálja az embert, és minőségi fellépési lehetőségeket teremt" – mondta el a Papagenónak, és azt is elárulta, hogy
Nem csak dirigensként, hanem zeneszerzőként is aktív, a Vántus Zeneszerzésversenyen többször is helyezést ért el, de a karmesterverseny résztvevőjeként még nem állt a dobogón.
Azis Sadikovic
Az osztrák karmester 1983-ban született, a vezénylés mellett hegedűművészként tanult. Hazájában alapította az Ensemble Wien Klang zenekart, és dolgozott művészeti vezetőként is. Számos operát vezényelt már, köztük Gluck Orfeóját, Mozart Don Giovanniját, Beethoven Fidelióját és Wagner Tannhäuserjét. Két karmesterversenyen jeleskedett eddig, Katowicében harmadik lett a Grzegorz Fitelberg-versenyen, rá egy évre Lisszabonban, a Jovens Maestros-versenyen első. „Mindig is én voltam a főkolompos – mondta el egy interjúban, arra utalva, hogy szerette összefogni az embereket a zenén keresztül. – Másokat munkára ösztökélni nagy élvezet.”
Shoji Haraguchi
A fiatal japán művész tizenhét éves korában járt először Magyarországon, és rögtön megszerette a magyar embereket és a kultúránkat. Egyik hőse Fricsay Ferenc. „ [R]áakadtam arra a felvételre, ahol Smetana: Moldva című művét vezényli: könnyek csorogtak az arcomon, nem szégyellem bevallani. Egy életre elkötelezett a karmesteri hivatás iránt” – mesélte.
Tokióban tanult, ahol 2012-ben karmesteri diplomát szerzett, majd megnyerte a Duna Nemzetközi Karmesterverseny első díját Budapesten. A mesterképzés végén, a diplomakoncertjén az MR Szimfonikus Zenekart vezényelte, amely óriási megtiszteltetés volt számára. Szívesen maradna országunkban, küldetésének érzi, hogy Kodály és Bartók zenéjét vezényelje, illetve hogy japán szerzőkkel ismertesse meg a hazai közönséget.
Leonardo Sini
Az olasz karmester 1990-ben született Szardínia szigetén, és kezdetben trombitán játszott. Tanulmányait a londoni Királyi Zeneakadémián végezte, ez idő alatt támadt fel az érdeklődése a karmesterség iránt. Idén szerzett mesterfokozatot a Hágai Királyi Konzervatórium és az Amszterdami Konzervatórium különleges programjában. Fiatal kora ellenére már egy zenekart is alapított, ez az Armonia Chamber Orchestra, és olyan együttesek élén állt, mint a Holland Filharmonikus Zenekar és a 18. Század Zenekara.
„Egy jó karmester számomra elsősorban üzenet közvetítő a zenekar, a zeneszerző és a közönség között. De egy zseniális dirigensnek nagyon tiszta elképzelése van az adott darabról, ezt a zenei gondolatot adja át a zenekarnak, együtt formálják, görgetik, és adják végül át a hangversenyen” – mondta a vezénylésről egy interjúban.
Nimrod David Pfeffer
Egyenesen New Yorkból érkezett Budapestre az izraeli származású karmester-zongoista, aki jelenleg a Metropolitan Opera segédkarmestere és karigazgatója. A rangos operaházban többször is megmutathatta magát, egy ízben James Levine-t is helyettesítette egy Szöktetés-előadásban. 2016-ben megalapította a Lyric Opera Company of Guatemala társulatát, ugyanebben az évben a Marinszkij Színház karmesteri pódiumára is feljutott.
De nem csak a pulpituson, hanem a zongoránál is otthonosan érzi magát. 2008-ban debütált a Carnegie Hall Weill-termében, és kortárs zongoraverseny bemutatója is fűződik a nevéhez. Szeretné, ha az arabok és a zsidók közelednének egymáshoz, többször is fellépett arab művészekkel közös koncerten.
Dobszay Péter
Már huszonhét éves, de még mindig megesik, hogy a pénztárnál elkérik a személyi igazolványát. „Meg vagyok áldva egy gyerekfejjel” – mondta magáról, nem csak küllemében, hanem lelkületében is fiatalos. Tavasszal például a Kodály Központ közönségét viccelte meg egy mímelt részegséggel. Nem csoda, hogy elnyerte a közönség tetszését, így a döntőbe is plusz egyként kerülhetett be.

Kapcsolódó
Felháborító: Részegen állt a színpadra a karmester Pécsett!
Dobszay Péter nem tudott ellenállni az öltözőben kínált aperitifeknek, és mire a koncertre került sor, rendesen elázott. Nézze meg, hogy vezényelt ezután!
1990-ben született, első szerelme az orgona volt, ma a Dohány utcai Zsinagóga és a Gazdagréti Szent Angyalok Templom első orgonistája. Szerte a világban koncertezett már, az összes hazai nagy hangversenyteremben fellépett. A szakma alapjait Hamar Zsolt tanítványaként sajátította el.