Klasszikus

Dvořák Requiemje a Müpában november 1-jén

2015.10.30. 08:35
Ajánlom
A gyászmisét a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és a Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán) adja elő Tomás Netopil vezényletével, Simona Saturová szoprán, Veronika Hajnová alt, Brickner Szabolcs tenor és Sebestyén Miklós basszus fellépésével a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben.

A romantikus zeneszerzők közül kétségkívül Verdi és Brahms gyászmiséje a legismertebb. Antonín Dvořák 1890-ben, az Újvilág-szimfónia által fémjelzett utolsó, egyben karrierje csúcsát is jelentő korszakában komponált Requiemje ritkábban hallható, azonban sajátos színt képvisel a 19. század oratorikus alkotásai között.

A cseh dallamkincsből merítő kompozíciót olyan karmester vezényletével hallhatja a közönség, aki Dvořák és a cseh zene kimagasló képviselője. Tomás Netopil, aki három évig volt a Prágai Nemzeti Színház zeneigazgatója, a bécsi Staatsoperben Dvorák Ruszalkájával debütált a 2014/15-ös évadban, a drezdai Staatsoperben pedig Janácek A ravasz rókácska című operáját dirigálta - ez utóbbi szerző zenekari műveit lemezre is vette, ezeket a brit Gramophone szaklap az ajánlott felvételek közé választotta.

A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara

A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara (Fotó/Forrás: Müpa)

A gyászmise szólistái közül a szlovák Simona Saturová keresett oratóriuménekes, a cseh Veronika Hajnová a Prágai Nemzeti Színház magánénekese, a klarinétművészi diplomával is rendelkező Brickner Szabolcs az egyik legjobb fiatal magyar tenor, Sebestyén Miklós pedig külföldi tanulmányai, majd szereplései miatt ritkán hallható itthon: 2012 decemberében debütált a New York-i Metropolitanben.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus ajánló

Hogy lesz egy párkapcsolati drámából krimi?

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása február 23-án lesz hallható a 92.1-en, benne interjú hallható Kálid Artúrral, Szigetvári Dáviddal, Tóth Endrével és Zsuráfszky Zoltánnal.
Klasszikus interjú

Bencze Máté: "Sikerült olyan átütő erővel játszanom, hogy ez a közönségnek is átjöjjön"

Virtuózok közönségdíjas, Eurovision Young Musicians döntős, és múlt hétvégén a szerbiai FEMUS 2019 nemzetközi fúvósverseny minden elérhető díját is besöpörte. Európa egyik legmagasabb klasszikus zenészével, a 203 centis, 18 éves hajdúböszörményi szaxofonossal, Bencze Mátéval beszélgettünk.
Klasszikus hírek

José Cura a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek állandó vendégművésze lesz

A jövő évadtól induló együttműködés részeként november 13-án Verdi Requiemjét vezényli a Müpában az argentin művész.
Klasszikus ajánló

Hogyan hangzik Jerikó lerombolása a zene nyelvén? Händel a Zeneakadémián

Händel a barokk kor monumentális komponistája, zenéjének fensége máig megőrizte fényét. A Joshua viszont még hozzá képest is grandiózus.
Klasszikus interjú

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.