Klasszikus

Eötvös-lemez a MIDEM döntőjében

2009.12.03. 11:40
Ajánlom
A februárban megjelent Az álmok hídján mentem át című lemez bekerült a MIDEM Classical Awards 2010 kategóriájának döntőjébe. A díjátadóra 2010. január 26-án kerül sor Cannes-ban, a Palais des Festivals-ban.

Eötvös Péter "beszélő operája" 1998-99-ben készült és az As I Crossed a Bridge of Dreams címet viseli. A lemezen Elizabeth Laurence narrációja, és olyan művészek, együttesek játéka hallható, mint Mike Svoboda (duplacsövű altharosna), Gérard Buquet (duplacsövű kontrabasszus harsona, szouszafon) és az UMZE Kamaraegyüttes. A produkciót Vajda Gergely vezényli.

Tavaly is bekerült a szakvásárra a kortárszenei kategóriába egy magyar zeneszerző lemeze. A Kurtág 80 című duplalemez végül nem hozta el a legfényesebb díjat. A Saariaho - Notes on Light, Orion, Mirage című lemez nyert végül, amelyen az Orchestre de Paris-t Christoph Eschenbach vezényli az Ondine kiadványán.

2010 elején immár negyvennegyedik alkalommal rendezik meg a franciaországi Cannes-ban a zenei kiadók legnagyobb nemzetközi szakvásárát, a MIDEM-et. Az esemény keretében osztják ki különböző kategóriákban a vásáron felvonultatott több ezer lemezfelvétel közül a legjobbaknak járó MIDEM Classical Awards, vagyis a szakmai zsűri által az utolsó tizenkét hónap során kiadottak közül legjobbnak ítélt klasszikus zenei lemeznek járó díjat. A győzteseket a zsűri csak a vásáron, 2010. január 26-án este hirdeti ki.

www.midemclassicalawards.com

www.bmcrecords.hu 

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

Amikor a nadrág és a kották is otthon maradnak

Vásáry Tamás számos alkalommal muzsikált együtt Érdi Tamással, ez a történet is egy ilyen koncertről szól. Érdi Szabó Márta könyvben írta meg fia történetét, ebből közlünk egy szemelvényt.
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Jazz/World

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Klasszikus kult50

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus hír

Draskóczky Gábort díjazta az Amerikai Hegedűtársaság

A clevelandi hangszertársaság minden évben díjakat ad át a legjobb vonós hangszerek és vonók készítőinek.
Klasszikus interjú

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Klasszikus lemez

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus koktélparti

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?