Lesz reneszánsz, barokk és 19. századi; angol, német és itáliai; tetszetős és elmélyült; bensőséges, fényűző és éteri; a cappella és orgonakíséretes; négy-, öt-, hat-, hét- és nyolcszólamú kompozíció. Az is talál kedvére valót, aki a könnyebben befogadható-átélhető zenéket szereti, és az is, aki kuriózumokra kíváncsi.
A látszólag vezérfonal nélküli színes műsorban elhangzik az a mű, amelynek előadását Johann Sebastian Bach készítette elő a saját temetésére, továbbá tapinthatóvá válik a rejtett zenetörténeti szál közte és a velencei Szent Márk székesegyház fényűző többkórusos stílusát beteljesítő Giovanni Gabrieli között. Megszólal két romantikus mester, Johannes Brahms és Gabriel Fauré fiatal pályakezdőként, 17. századi egyházi szövegre komponált gyönyörű kórusdala. A 16–17. század fordulójának különböző zenei műhelyeit képviseli az angol William Byrd ötszólamú miséje és az itáliai fenegyerek, az avantgárd hangzású madrigálokat író Luca Marenzio alkotása.