Klasszikus

Évadzáró a Capella Silentiummal

2016.06.07. 10:30
Ajánlom
A 2009-ben alakult, évente három tematikus műsorral jelentkező énekegyüttes június 11-én 18 órakor, a Kelenföldi Evangélikus Templomban rendezendő, ingyenes évadzáró-nyárnyitó koncertjén olyan művek csendülnek fel, amelyeknek csak látszólag nincs köze egymáshoz.

Lesz reneszánsz, barokk és 19. századi; angol, német és itáliai; tetszetős és elmélyült; bensőséges, fényűző és éteri; a cappella és orgonakíséretes; négy-, öt-, hat-, hét- és nyolcszólamú kompozíció. Az is talál kedvére valót, aki a könnyebben befogadható-átélhető zenéket szereti, és az is, aki kuriózumokra kíváncsi.

Capella Silentium

Capella Silentium (Fotó/Forrás: Capella Silentium)

A látszólag vezérfonal nélküli színes műsorban elhangzik az a mű, amelynek előadását Johann Sebastian Bach készítette elő a saját temetésére, továbbá tapinthatóvá válik a rejtett zenetörténeti szál közte és a velencei Szent Márk székesegyház fényűző többkórusos stílusát beteljesítő Giovanni Gabrieli között. Megszólal két romantikus mester, Johannes Brahms és Gabriel Fauré fiatal pályakezdőként, 17. századi egyházi szövegre komponált gyönyörű kórusdala. A 16–17. század fordulójának különböző zenei műhelyeit képviseli az angol William Byrd ötszólamú miséje és az itáliai fenegyerek, az avantgárd hangzású madrigálokat író Luca Marenzio alkotása.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus ajánló

Hogy lesz egy párkapcsolati drámából krimi?

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása február 23-án lesz hallható a 92.1-en, benne interjú hallható Kálid Artúrral, Szigetvári Dáviddal, Tóth Endrével és Zsuráfszky Zoltánnal.
Klasszikus interjú

Bencze Máté: "Sikerült olyan átütő erővel játszanom, hogy ez a közönségnek is átjöjjön"

Virtuózok közönségdíjas, Eurovision Young Musicians döntős, és múlt hétvégén a szerbiai FEMUS 2019 nemzetközi fúvósverseny minden elérhető díját is besöpörte. Európa egyik legmagasabb klasszikus zenészével, a 203 centis, 18 éves hajdúböszörményi szaxofonossal, Bencze Mátéval beszélgettünk.
Klasszikus hírek

José Cura a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek állandó vendégművésze lesz

A jövő évadtól induló együttműködés részeként november 13-án Verdi Requiemjét vezényli a Müpában az argentin művész.
Klasszikus ajánló

Hogyan hangzik Jerikó lerombolása a zene nyelvén? Händel a Zeneakadémián

Händel a barokk kor monumentális komponistája, zenéjének fensége máig megőrizte fényét. A Joshua viszont még hozzá képest is grandiózus.
Klasszikus interjú

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.