Úgyhogy megbízta Chris Maene hangszerkészítőt, hogy építse meg álmai zongoráját: olyan vadonatúj hangszert, amit a 19. századi zongorák ihlettek. Miben különbözik ez a mai hangszerektől? A fő különbség az, hogy a Barenboim-Maene zongorának egyenes, párhuzamos húrjai vannak, szemben a modern hangversenyzongoráktól, melyek kereszthúrosak. De vannak még különbségek a hangszertest felépítésében, a merevítésekben és a vas keretben is.
Barenboim a hangszerről elmondta: a 19. századi, egyenes húros hangszer tonális karakterjegyei teljes mértékben eltérnek a kereszthúros modern zongoráétól. A Liszt-zongorán megszólaltatható, egyértelműen különválasztható hangok élménye és a hangszínek széles skálája inspirálta arra, hogy megkísérelje a régi hangszerek tulajdonságait egy modern Steinway biztos hangolásával, egyenletességével és egyéb műszaki előnyeivel ötvözni.
A zongoraművész-karmester mindeközben nem győzte hangsúlyozni, hogy az új hangszer megépítésével nem a Steinway zongorával való elégedetlenségét akarta kifejezni. "Végülis ez ízlés kérdése. Én személy szerint egyre jobban belehabarodom ebbe a hangszerbe. Most legszívesebben minden művet eljátszanék ezen a zongorán. Ez olyan, mint amikor a szerelmeddel újra el akarsz menni mindenhova, ahol valaha is jártál. De ezzel nem biztos, hogy mindenki így van. A vonósok között is valaki a Guadagninire esküszik, mások a Stradivariust istenítik. Ez természetes. Arthur Rubinstein egyszer azt mondta nekem, hogy sokszor a hangszer ihleti meg őt. Ez így van: ha nem alakul ki személyes kötődés a hangszerrel, nem lehet ihletetten zenélni rajta. Szóval én is mindig olyan zongorát kerestem, ami inspirál" - nyilatkozta. Az új fejlesztésű zongora nemsokára Londonban debütál, ahol Barenboim következő Schubert-koncertjein már az új hangszert fogja megszólaltatni.