Gálvölgyi János, Haumann Péter és Szerednyey Béla egymás mellett ülnek a Madách Színház Tolnay Szalonjában, felváltva olvassák a Producerek című darab szövegét. Egy-egy tekintettel, mosollyal reagálják le, hogy éppen kinek jut a humorosabb rész, a dalokat pedig már triót alkotva együtt adják elő. Körülöttük a többi szerepet alakító trió vagy duó, attól függően, hogy egy figurát hárman vagy ketten játszanak felváltva. Nagy Sándor, Sándor Dávid és Szente Vajk, akik a producerhez szegődő Leot a könyvelőt alakítják a dalokból kifejezetten felkészültnek tűnnek, főként, ha azt vesszük, hogy még csak az olvasó próbánál tartunk, a permiert pedig csak júniusban rendezik. Rogerst a rendezőt Paudits Béla, Weil Róbert és a próbáról igazoltan hiányzó Alföldi Róbert személyesíti majd meg. A női főszerepet pedig Gallusz Nikolett, Ladinek Judit és Oroszlán Szonja adja majd szintén felváltva. A hátsó sorokban a kórus fiatal tagjai foglalnak helyet. A zongoránál Kocsák Tibor kíséri a színészeket. A darabot akárcsak korábban Az operaház fantomját, Galambos Attila fordította, ezúttal kimondottan humorral telien és egy kicsit szabadszájúan. Éppen ezért a próba nagyon jókedvűre sikeredik. A színészek, az énekkar egyaránt jól szórakoznak a szellemes dialógusokon. Szemben velük Szirtes Tamás direktor-rendező az egyes jeleneteket mikrofonban konferálja fel. A sztory egyszerű: a valaha szebb napokat látott, jelenleg csődbe ment producer, Max megismerkedik Leoval a könyvelővel, aki egy meglepő ötlettel áll elő, melyből kiderül, hogy mi a gyors meggazdagodás titka.
Szirtes Tamás a próba szünetében elmeséli, hogy a Producerek című darab amerikai jogtulajdonosai úgynevezett non replika jogot adtak - ami teljes szabadságot jelent - a magyarországi bemutató rendezésére, a színpadképre, a jelmezekre és a koreográfiára. Ezt mindenbizonnyal a jó referenciának, vagyis a korábbi Webber-musicalek magyaroszági színpadra állításának köszönhető. Vágó Nelly jelmez és Kentaur díszlettervét már látták és dícsérően nyilatkoztak róluk. Szirtes szerint a gyorsaság is számít, hiszen ritkaság, hogy a 2001-es New York-i és a két évvel ezelőtti londoni premier után Magyarországon, a térségben egyedül nálunk látható majd a nagyszabásúnak tervezett darab. Még az is elképzelhető, hogy ha megtetszik a magyarországi rendezés az amerikai jogtulajdonosoknak, akkor valamelyik közép-kelet európai országban ugyancsak Szirtes Tamás állíthatja színre az előadást. A Producerek stábja egyébként a tavalyi sikeres bemutató, a Volt egyszer egy csapat közreműködőire épül, így például az akkor felfedezett fiatal koreográfus Tihanyi Ákos tanítja majd be most is a táncokat. Szirtes Tamás elmondta, hogy az elmúlt évek bemutatóit jól fogadta a közönség, hiszen Az operaház fantomja két és fél év alatt túl van már a négyszázadik előadáson, a Volt egyszer egy csapat pedig a nyolcvanadik előadás körül jár. A Producerekből is évente száz előadást terveznek. A kellemesre sikerült olvasópróba után nem nehéz megjósolni, hogy a Madách Színházban február 27-től - akkor kezdik árusítani a jegyeket - újabb sorok kígyózhatnak a pénztárak előtt.
New York, London után Budapesten a nagysikerű musical
Mel Brooks amerikai színész, dalszövegíró a hatvanas években írt filmforgatókönyvet a színház és a show business világáról. A filmet 1967-ben mutatták be az amerikai mozikban, hatalmas sikerrel. Brooks Oscar-díjat kapott a forgatókönyvért. Három évtizeddel később Brooks színpadi musicalt készített a filmből, ő írta a zenét és a dalszövegeket is. A 2001-es Broadway-i bemutató akkora sikert hozott, hogy a produkció 12 Tony-díjat gyűjtött be, többek között: a legjobb musical, a legjobb zene, a legjobb színész, a legjobb színésznő díját. A Broadway-i bemutató után 2004-ben Londonban is színre került, és azóta óriási sikerrel megy a West Enden. Tavaly az eredeti szereplőkkel elkészült a musical filmváltozata is.