Farkas Gábor kitüntetéséről március végén hírt adtunk már, valamint a napokban megjelent májusi nyomtatott számunkban vele készült interjúnk is olvasható. Most a zongoraművész új lemezének kritikáiból szemlézünk.

Kapcsolódó
Farkas Gábor a Steinway Artist cím birtokosa
A Steinway & Sons Records gondozásában jelent meg a zongoraművész új albuma, a lemezbemutató pedig nagy sikert aratott New Yorkban. Ráadásul májustól vendégprofesszorként fog dolgozni Tokió neves zenei egyetemén.
„Már az elejétől tudni lehet, hogy a hallgató biztos kezekben van – írja a Gramophone. – Nem mintha Farkas biztonságosan játszana, ha a tempóról és a meredekebb szakaszokról van szó. De meleg, bársonyos hangzással és széles dinamikával ragadja meg Liszt zenéjének belső lényegét.”
„Ez egyike a halálbiztosan tökéletes albumoknak,
igazi kincsestár a klasszikusok rajongóinak. Farkas nagyon okosan mutatja be a már ismert dallamokat, és olyan helyeket mutat, amiket így még nem hallottunk. Elkápráztató interpretáció” – írja a Midwest Record magazin.
Jed Distler, a ClassicsToday.com kritikusa a Haláltánc-átdolgozást méltatja. „A Totentanz szólózongora-változatában könnyedén sikerül ötvözni az eredeti zenekari és szólórészt, és Farkas megerőltetés nélkül hozza azt a tiszta és világos vonalvezetést, mely varázslatossá és befogadhatóvá teszi ezt az átiratot, és amely általában megadásra kényszeríti a zongoristákat.”
James Manheimnek, az AllMusic.com szakírójának is a Haláltánc tetszik. „Van ennél zajosabb Totentanz is, csak körül kell nézni, de öröm hallgatni ennek a műnek a szubtilis megközelítését:
szinte halljuk magát Lisztet, ahogy végigvezet minket a darabon.”
Természetesen Manheim a Steinway-stúdiók kiválóságát is méltatta: „Farkast az akusztikailag tökéletes Steinway Hall kiváló hangmérnökei segítették, és eddig ez az egyre előretörő Steinway & Sons kiadó legjobb lemeze.”
A lemezről a Bartók Rádióban Mácsai János, Ujházy László és Molnár Szabolcs beszélgetett. A Kritikus füllel április 19-i adása a hangtárban visszahallgatható.