Ha kimondjuk Beethoven nevét, reflexszerűen drámai, küzdelmes, majd diadalmas zenére gondolunk. A hegedűre és zenekarra írt Románc mindennek ellentéte. Szelíd, daloló, nyugalmas. A C-dúr Hármasversenyre elsősorban elegancia, kecsesség, csillogás jellemző, nem véletlenül: Beethoven egy főhercegre és két profi udvari muzsikusra komponálta. A hegedűs ezúttal a nagy tehetségű Pusker Júlia lesz, míg a csellista a még mindig csupán 18 esztendős Devich Gergely, aki nemzetközi versenysikerek mellett egy Junior Príma-díjjal is büszkélkedhet.
A hangverseny második részében Keller András a zenekara nevével összecsengő kései Bartók-művet, a Concertót vezényli majd. A Concerto - Bartók Béla egyik legnépszerűbb zenekari alkotása - az Egyesült Államokban keletkezett. A zeneszerző 1940 őszén hagyta el hazáját, miután az itteni helyzetet kilátástalannak érezte. Tisztes megélhetést remélt, ám csalódnia kellett. Válságos pillanatban jött a segítség: Serge Koussevitzky, a Bostoni Szimfonikus Zenekar vezetője ajánlott fel ezer dollárt egy új kompozícióért. Bartók öt tételt alkotott. A maga-fogalmazta ismertetőben így jellemezte az új kompozíciót: „a mű általános hangulata – a tréfás második tételtől eltekintve – fokozatos átmenetet képvisel az első tétel komolyságától és a harmadik gyászos siratóénekétől a zárótétel életigenléséig”. A bemutatóra 1944 december elsején került sor – óriási sikerrel.
Beethoven: G-dúr Románc, op.40
Beethoven: C-dúr Hármasverseny zongorára, hegedűre és csellóra zenekarral, op.56
Bartók: Concerto
Közreműködik:
Balogh Ádám - zongora
Devich Gergely - cselló
Pusker Júlia - hegedű
Vezényel: Keller András
A szeptember 27-én 12:00-ig helyesen válaszolók közül két szerencsés ellátogathat partnerével a Fidelio vendégeként a szeptember 30-án 19:30-kor kezdődő koncertre, a Zeneakadémiára!