A tizenöt éves Szent Efrém Férfikar hatodik Orientale lumen (Kelet világossága) sorozatát rendezte meg, s ünnepelte születésnapját a budapesti Szent István Bazilikában január 7-én. A bizánci imádságokat, himnuszokat éneklő és megzenésítő kórus nagy hangsúlyt fektet az európai kortárs zene új kompozícióinak megszólaltatására, a magyar férfikari hagyomány ápolására, és gyakori fellépője Európa legfontosabb zenei központjainak, fesztiváljainak. A kórus életre hívója, karmestere és művészeti vezetője, a Liszt-díjas Bubnó Tamás szívesen nosztalgiázik a Hajnówka Ortodox Zenei Fesztiválról, beszél a jövőbeni turnékról és azokról a mérföldkövekről, illetve elismerésekről is, amelyek a másfél évtized alatt új utakat nyitottak meg a kórus előtt.
Csaba Péter kolozsvári születésű hegedűművész és karmester 2012 óta a MÁV Szimfonikus Zenekar vezető karmestere, művészeti vezetője. Rengeteg nagy sikerű koncert- és lemezfelvétel köti a zenekarhoz, mindamellett bár Lyonban él 1983 óta, számos híres művészt hozott Magyarországra, ő maga pedig több mint 60 országban vendégszerepelt hegedűművészként és karmesterként. Rendszeresen vezet mesterkurzusokat Magyarországon, Franciaországban, Finnországban, Japánban és az Egyesült Államokban, a Lyoni Zeneművészeti Főiskola professzora, és számos neves zeneszerzővel működött együtt műveik bemutatásában. Csaba Pétert néhány hete a Francia Köztársaság Becsületrendjével tüntették ki. A Francia Becsületrendet Napoléon Bonaparte, Franciaország első konzulja alapította 1802-ben. A mindenkori köztársasági elnök dönt a kitüntetettekről, akik három rang – lovag, tiszt, parancsnok – valamelyikét kaphatják meg. Csaba Péter lovagi fokozatban részesül, egészen pontosan a Művészetek és az Irodalom Lovagja kitüntetést veheti át hamarosan a francia kormánytól. A MÁV Szimfonikusok vezetőjét arról is kérdezzük, hogyan kezdődött életében a különböző kultúrák és zenei, művészeti projektek és együttesek összekapcsolása; miért éppen Lyont választotta élete középpontjának; mit ad számára a MÁV zenekar, és ő maga milyen változásokat, markáns nyomokat hagyott a szimfonikus zenekar tevékenységében; kik a kedvenc zeneszerzői és művészei; ki az, akivel még nem dolgozott együtt, de nagyon szívesen vállalkozna rá.
Az idén 21 éves Fonó Budai Zeneház megtántoríthatatlan lendülettel és új ötletekkel folytatja tovább munkáját. Az újítások mellett megmaradnak az állandó programok, amelyek közül kiemelkedik a Fonó szerda elnevezésű, húsz éve futó énekkurzus- és táncházsorozat, amelynek alkalmain különböző tájegységekkel és tematikával várják a közönséget. Emellett a közönség idén is számíthat a megszokott gálaműsorokra, a hagyományőrző táncos és énekes mesterek foglalkozásaira, amelyeket többek között zongoraklub, illetve jazz-, népzenei és világzenei koncertek egészítenek ki. Az új, Családi nap névre keresztelt sorozatról, a közeljövő programkínálatáról, lemezbemutató koncertekről, kiállításokról és a Gardon Bistro jóvoltából a Fonóban kóstolható ínyencségekről Horváth László ügyvezető igazgató mesél.
1749. március 17.: Londonban bemutatják Händel nagyszabású, életművében is különleges helyet foglaló, nagyon gazdag és sokszólamú oratóriumát, a Solomont. Händel ekkoriban már nagyon sikeres zeneszerzőnek számít Angliában, néhány évvel korábban már hatalmas sikert arat a Covent Gardenben és a King's Theather-ben a Belsazar és Héraklész, majd a Júdás Makkabeus. Händel mestere volt az oratórium műfajának, a szöveg és a cselekmény zenei ábrázolására is nagy hangsúlyt fektetett, s drámaisága későbbi nagy mesterekre, többek között Haydnre és Mendelssohnra is nagy hatást gyakoroltak. Ezt a Magyarországon ritkán hallható remekművet mutatják be február 1-jén a Zeneakadémián Xavier Sabata kontratenorral, valamint, Jónás Kriszta és Ducza Nóra szopránok, Szigetvári Dávid tenor és Jekl László basszussal a főszerepben. A Savaria Barokk Zenekart és a Kodály Kórus Debrecent Németh Pál vezényli. A karmestert, Németh Pált arról is kérdezzük, miért olyan nehéz igazán jó kontratenort találni, s vajon Xavier Sabata miben különleges. A kor szokásának megfelelően Händel maga is férfihangra, kontratenorra írta Salamon király szerepét. Mennyire volt fontos most ez és a korhű hangszerek megjelenítése; szakmailag milyen kihívásokkal kell szembenézni e darabnál; mi a kedvenc részlete az oratóriumban, és ő maga miért látja annyira fontos műnek.
A sok zenei csemegével szolgáló műsor szombat reggel 10-től 12-ig hallható a Klasszik Rádió 92.1-en, ismétlésére 2017. január 29-én, vasárnap este hét órától kerül sor.
A rádió a műsorváltoztatás jogát fenntartja.