Nem először láthatja, hallhatja a hazai közönség Benjamin Britten Noé bárkája című gyerekoperáját. A Budapesti Énekes Iskola növendékei több mint egy évtizeddel ezelőtt már előadták ezt a darabot. Ezúttal a Budapesti Mahler-Ünnep keretében, szeptember 5-én, 6-án, 7-én és 8-án nézheti meg a közönség a Művészetek Palotájában Britten gyerekoperáját. A Noé bárkája gyerekszereplői ezúttal is a Budapesti Énekes Iskola tanulói, akik mellett profi muzsikusok - a Budapesti Fesztiválzenekar tagjai - és operaénekesek működnek közre. A darab rendező-karmestere Philipp György. Az 1958-ban bemutatott Britten-műről az előadás egykori és mai művészeti vezetőjével, Bubnó Tamással beszélgettünk.
Immár megszokhatták, hogy az elmúlt hetekben neves muzsikusokat kérdeztünk arról, hogy milyen zenei és magánéleti élmények fűzik a Művészetek Palotájához. Ezúttal Medveczky Ádám karmestert kértük arra, hogy meséljen a Müpával kapcsolatos érzéseiről, a Kossuth-díjas karnagy, a Magyar Állami Operaház örökös tagja ugyanis a kezdetektől számos hangversenyen dirigált már a Művészetek Palotájában is. A karnagy egyebek mellett azt is elmesélte, hogy milyen érzés az, amikor egy muzsikus lélekben belakja a teret.
Szegedi Csaba neve ma már ismerősen cseng operakedvelő körökben. A fiatal bariton tudja, hogy Scarpia és Jago szerepéhez fiatal még, gonoszkodásból mégis kijutott neki az idei évad elején: a Bánk bán Biberachjaként és a Simon Boccanegra Paolo Albiani szerepében megmutathatta sötét oldalát. Úgy tartja, a hangjának Mozart a gyógyszere, ezért nagy örömmel játszotta a Così fan tutte egyik gazfickóját. Az évadot Argentínában zárta s lélekben már a következő szezonra készül, amely álomszerepeket tartogat számára. Nagy gonddal válogatja szólókoncertjei műsorát, a készülésben pedig legjobb barátja, Szekeres László zongoraművész segíti. Az önálló estekben megtalálja a szabadságot és a kitárulkozást. Az énekesi pálya alapja számára mégis a kötelességtudat és a szorgalom - vallja; akárhonnan jön az ember, messzire juthat, ha dolgozik.
A Szentendre Táncegyüttes fellépésével indul június 29-én a Szentendrei Teátrum és Nyár 2012 programsorozata. Az augusztus 26-ig tartó eseményen koncerteket, gyerekelőadásokat és több koprodukcióban készült előadás bemutatóját is láthatja a közönség. Az eseménysorozat az augusztus 24-én kezdődő Szentendre éjjel-nappal nyitva elnevezésű háromnapos fesztivállal zárul, amelyen késő éjszakáig változatos programokkal várják a vendégeket. Kolti Helga, a Szentendrei Kulturális Központ igazgatója arról is mesélt, hogy a programokon kívül miért érdemes Szentendrére látogatni.
Immár 18. alkalommal rendezi meg a Budapesti Vonósok Kamarazenekar a Nemzetközi Haydn Fesztivált június 29. és július 8. között. A közönséget ebben az évben ismét a felújított Esterházy-kastély termeibe invitálják a szervezők. Az eseménysorozat idén a Haydn és a franciák alcímet kapta, ezáltal kifejezve a Budapesti Vonósok tiszteletét a 75 éve elhunyt Maurice Ravel és a 150 éve született Claude Debussy francia zeneszerzők iránt. A klasszikus darabokat mások mellett olyan vendégművészek adják elő, mint Jana Bouskova, Kokas Katalin, Kelemen Barnabás vagy a Papp Duó. A Budapesti Vonósok művészeti vezetője Botvay Károly csellóművész, hangversenymestere Pilz János hegedűművész. A zenekarhoz nemrégiben csatlakozott koncertmester a Haydn Fesztivál részletes programja mellett azt is elárulta, hogyan találtak egymásra a Budapesti Vonósokkal.
A sok zenei csemegével szolgáló műsor szombat reggel 10-től 12-ig hallható a Klasszik Rádió 92.1-en, ismétlésére június 17-én, vasárnap este hét órától kerül sor, a következő héttől pedig a Fidelio Klasszik archívumában is meghallgathatók az interjúk.
A rádió a műsorváltoztatás jogát fenntartja.