Klasszikus

Fischer Iván ismét szerzői esttel jelentkezett

2015.09.23. 11:44
Ajánlom
Három este három különböző műsorral lépett fel a Budapesti Fesztiválzenekar a Beethovenfesten. Fischer Iván a bonni fesztiválon saját szerzői esttel is jelentkezett.

„Az eklektika napjaink legmodernebb zenei kifejezésmódja” – vallja Fischer Iván, aki Brugge, Amszterdam és Budapest után most Bonnban is saját szerzői esttel mutatkozott be. A Beethovenfesten is elhangzott Német-Jiddis Kantátát már hét országban bemutatták, a Fanfár pedig már több mint százszor hangzott el Berlinben. A koncerten közreműködött a karmester lánya, Nora Fischer, Matthias Kadar, a Kobra Ensemble és Erik Bos is.

A kritika szerint Fischer zenéje egyszerre játékos és komoly, műfajilag pedig nagyon sokszínű. Ugyanúgy felbukkan benne az olasz barokk, mint a hip-hop. A családjának írt Tsuchigumóban például, ami egy szatirikus hatnyelvű opera, legalább annyi műfaj keveredik egymással, mint ahány nyelven szól. A koncertről a Bonner Rundschau is részletesen beszámolt, szerzője pedig konklúzióként szívből gratulált az estéhez.

A Fesztiválzenekar művészei Fischer Iván szerzői estje mellett a Bridging Europe fesztivál után Bonnba is elvitték Mahler ritkán játszott VII. szimfóniáját, és a Roman Trekel sztárbariton által énekelt Wolf-dalokat. Egy koncertet pedig a Liszt-Dohnányi-Brahms hármasnak szenteltek a Kossuth-díjas Ökrös Oszkár és Várjon Dénes közreműködésével.

A koncertek végén pedig - a közönség nagy örömére - a zenekar újfent kórussá alakult.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus ajánló

Hogy lesz egy párkapcsolati drámából krimi?

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása február 23-án lesz hallható a 92.1-en, benne interjú hallható Kálid Artúrral, Szigetvári Dáviddal, Tóth Endrével és Zsuráfszky Zoltánnal.
Klasszikus interjú

Bencze Máté: "Sikerült olyan átütő erővel játszanom, hogy ez a közönségnek is átjöjjön"

Virtuózok közönségdíjas, Eurovision Young Musicians döntős, és múlt hétvégén a szerbiai FEMUS 2019 nemzetközi fúvósverseny minden elérhető díját is besöpörte. Európa egyik legmagasabb klasszikus zenészével, a 203 centis, 18 éves hajdúböszörményi szaxofonossal, Bencze Mátéval beszélgettünk.
Klasszikus hírek

José Cura a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek állandó vendégművésze lesz

A jövő évadtól induló együttműködés részeként november 13-án Verdi Requiemjét vezényli a Müpában az argentin művész.
Klasszikus ajánló

Hogyan hangzik Jerikó lerombolása a zene nyelvén? Händel a Zeneakadémián

Händel a barokk kor monumentális komponistája, zenéjének fensége máig megőrizte fényét. A Joshua viszont még hozzá képest is grandiózus.
Klasszikus interjú

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.